Přidáte se k nám?
Další obětí WLTP je Jaguar XJR575
Mocné kladivo opět udeřilo
Britský supersedan, který umí akcelerovat na 100 kilometrů za hodinu lehce přes čtyři sekundy, a hvězda loňského Festivalu rychlosti v Goodwoodu má bohužel v Evropě stopku. Na vině je nový homologační emisní test WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles), který vznikl jako metoda k sevření nůžek mezi tím, co udávají automobilky a co je realita podle uživatelů. Mnohdy se totiž stávalo, že zákazníci netušili, proč má automobil větší spotřebu, než udává výrobce.
Po této metodice byla poptávka již na začátku milénia, avšak evropské země byly proti. Spuštění se odhadovalo na rok 2020, ale vše uspěchala kauza Dieselgate. Od té doby se nad každým autem napřahuje kladivo, které jen čeká na zásah. Kladivo má za sebou již několik obětí, včetně tolik oblíbeného Peugeotu 308 GTi. Sportovní luxusní sedan značky Jaguar je jen další v řadě.
A co na to sama automobilka? Ta má teď plné ruce práce s přípravou dalšího luxusního sedanu. Podle všeho by se ale pod kapotou neměl objevit burácející osmiválec s kompresorem, nýbrž čistá elektřina. Co se týče modelu XJR575, tak výrobce nemá žádnou jinou možnost, než jej definitivně stáhnout.
Komentáře ke článku