Přidáte se k nám?
Opel Combo Life
Kompaktní van jde do prodeje
Nová generace Combo Life přichází do jednoho z rychleji rostoucích segmentů s velkými ambicemi, podpořenými vynikajícím rodokmenem.
Jde o třetí společný model Opelu s Peugeotem a Citroënem. Značky koncernu PSA, jehož se Opel stal součástí, v segmentu malých vanů zaujímají vedoucí postavení s tím, že kontrolují třetinu evropského trhu. Pro značku Opel se tedy zde otevírá velký potenciál růstu.
Ač je Combo jedním ze tří modelů vycházejících ze stejného technického základu, jedná se o typický Opel. A to jak po stránce vnějšího designu, který je robustní a do značné míry konzervativní s přídí ve stylu dalších nových modelů značky, tak i interiéru, kde se objevují prvky typické pro vozy Opel.
Combo Life je k dispozici ve dvou verzích - základní s délkou 440 cm a rozvorem náprav 279 cm, resp. Life XL dlouhou 475 cm s prodlouženým rozvorem na 298 cm, která má zavazadelník s využitelnou délkou při sklopení sedadla spolujezdce vpředu 3,05 m. Obě verze se budou nabízet v pěti- i sedmimístné podobě. Praktičnost zvyšuje přihrádka pod stropem nad zavazadlovým prostorem. Ta se zezadu dá vyklopit, ale je přístupná i zevnitř za posuvnými dvířky. Sedadla ve druhé řadě mohou být buď tři samostatná, nebo asymetricky dělená, v obou případech snadno zasouvatelná do podlahy.
Základní informace
Technika
Platforma vychází z modulární PSA EMP2, což umožňuje používat nejmodernější systémy, v kombinaci se zadní RG5, která byla převzata z předchozí generace vozů PPSA a doovluje vytvořit velký zavazadlový prostor.
K dispozici jsou zážehový přeplňovaný tříválec 1,2 Turbo s přímým vstřikováním benzinu, filtrem pevných částic GPF a výkonem 81 kW (110 k), příp. 96 kW (130 k), nebo trubodiesely 1,5 Diesel ve třech variantách výkonu 56 kW (75 k), 75 kW (102 k) a 96 kW (130 k). Turbodiesely jsou vybaveny integrovaným systémem SCRF, který v jednom celku spojuje filtr pevných částic, oxidační katalyzátor a selektivní katalytickou redukci pro eliminaci NOx. Pro nejvýkonnější turbodiesel bude od podzimu k dispozici i samočinná osmistupňová převodovka, která bude od roku 2019 dostupná i pro motor 1,2 Turbo.
Pro časté jízdy po nezpevněném povrchu se nabízí systém pro zlepšení záběrových schopností IntelliGrip Traction Control s pěti jízdními režimy. Pokud bude ve výbavě tažné zařízení, bude mít také systém stabilizace přívěsu Trailer Stability Control (TSC).
Aistenční systémy
Opel Combo Life přináší 19 asistenčních systémů, jako jsou například Head up displej, adaptivní tempomat s omezovačem rychlosti, aktivní výstraha při vybočení z jízdního pruhu, čtení dopravního značení se signalizací při překročení povolené rychlosti, hlídání mrtvého úhlu, varování před čelním střetem, protikolizní brzdění, asistent pro podélné parkování, parkovací asistent, panoramatická parkovací kamera na zádi, stabilizace přívěsu nebo pomocník pro sjezd ze svahu i pro rozjezd do stoupání.
Tažné zařízení, umožňující táhnout brzděný přívěs do hmotnosti 1500 kg, standardně využívá stabilizační systém přívěsu Trailer Stability Control (TSC).
Infotainment a konektivita
Audiosystém s navigací je vybaven osmipalcovým displejem. Systémy Multimedia Radio a Multimedia Navi Pro jsou kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto. Špičkový integrovaný navigační systém Multimedia Navi Pro má digitální mapy celé Evropy, které může zobrazovat trojrozměrně (3D).
Nejúspornější verze
S turbodieselem 1,5 Diesel 75 (56 kW) dosahuje kombinovaná spotřeba nafty 4,1 - 4,2 l/100 km (emise CO2 108 - 110 g/km).
Cena
Standardní výbava verze Combo Life Selection zahrnuje asistenční systémy vč. tempomatu, snímače únavy řidiče, výstrahy při vybočení z jízdního pruhu nebo automatického brzdění v nouzi a rozpoznání dopravních značek, odkládací prostor nad čelním sklem a 3,5“ informační displej. V této podobě má jen jedny posuvné dveře na boku a dělené zadní dveře. Základní cena pak je 339 900 Kč. Standardní záruka je na dva roky.
Základní údaje
Místo výroby: Vigo (Španělsko)
Předchůdce: Combo D (2011-2018)
Příbuzní: Peugeot Rifter, Citroën Berlingo
Hlavní konkurenti: Volkswagen Caddy, Renault Kangoo, Dacia Dokker
Koncepce: motor vpředu napříč, pohon předních kol
Platforma: PSA EMP2/RG5
Karoserie: pětidveřový pěti- nebo sedmimístný van
Motory: zážehové - 1,2 PureTech/81 kW (110 k), vznětové - 1,5 BlueHDi/56 - 75 - 96 kW (75 - 100 - 130 k)
Převodovky: pěti- nebo šestirychlostní přímo řazená nebo osmistupňová automatická
Délka: 4403 mm, resp. 4753 mm (XL)
Rozvor náprav: 2785 mm, resp. 2975 mm (XL)
Průměr zatáčení: 10,8 m/11,5 m
Objem zavazadlového prostoru: 597/2126 l (Life), resp. 850/2693 l (Life XL)
Co stojí za pozornost: vyhřívaná obě přední sedadla, volant a čelní sklo
Základní cena: 339 900 Kč vč. DPH
Komentáře ke článku