Přidáte se k nám?
Modernizovaný Fiat 500X
Facelift malého crossoveru
Oživení Fiatu 500X po čtyřletém působení na trhu se zaměřilo především na techniku. Poprvé se u Fiatu objevuje tříválec.
Přední světlomety jsou nově LED od Magneti Marelli a LED technika je i v zadních svítilnách. Zatímco základní podoba má jen 3,5“ displej, vrcholná verze multimediálního systému UConnect používá 7“ dotykovou obrazovku. K dispozici budou tři základní podoby - Urban, Urban Cross a Cross. Vozy označené Cross jsou vybaveny stříbřitou ochranou podvozku.
Mezi technické inovace patří funkce rozpoznávání dopravních značek Traffic Sign Recognition. Jde o značky omezující nejvyšší povolenou rychlost a zákazující předjíždění. Systém dokáže identifikovat i dodatkové tabule, například pokud omezení rychlosti platí jen za deště. Čtení dopravních značek spolupracuje s inteligentním omezovačem rychlosti Speed Advisor. Kromě toho jsou zde vylepšená funkce autonomního nouzového brzdění, adaptivní tempomat ACC, sledování mrtvých úhlů Blind Spot Alert a upozornění na neúmyslné opuštění jízdního pruhu Lane Assist.
Poprvé v historii bude Fiat 500 pohánět i tříválec. Fiat 500X totiž dostal nejnovější přeplňované zážehové motory, které nedávno debutovaly v Jeepu Renegade. Tříválec o objemu 999 cm3 dosahuje výkonu 88 kW (120 k) při 5750/min a nejvyššího točivého momentu 190 N.m při 1750/min. Spolupracuje výhradně se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou a pohonem předních kol.
Čtyřválec má objem 1332 cm3 a výkon 110 kW (150 k) při 5750/min. Nejvyšší točivý moment 270 N.m je při 1850/min. Je kombinován se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCCT a pohonem předních kol. Výkonnější verzi se 132 kW (180 k) a 270 N.m Fiat zatím nenabízí.
Tříválec a čtyřválec sdílejí mnoho komponent a mají shodné vrtání 70 mm i zdvih 86,5 mm. Oba motory jsou celohliníkové s ocelovými vložkami válců a jsou vybaveny filtrem pevných částic GPF. Mají čtyři ventily na válec, ale pouze jeden vačkový hřídel, který ovládá výfukové ventily. Otevírání sacích ventilů má na starosti třetí generace elektrohydraulického systému MultiAir. Klasický vačkový hřídel zde nahradily takzvané aktuátory, které dokáží otevírat a zavírat ventily nezávisle.
Fiat 500X i nadále používá jako základní motory zážehový čtyřválec 1,6 E.torQ/81 kW (110 k) a čtyřválcové turbodiesely 1,3 Multijet/70 kW (95 k) a 200 N.m, 1,6 Multijet/88 kW (120 k) a 320 N.m a 2,0 Multijet/110 kW (150 k) a 350 N.m, které dostaly systém selektivní katalytické redukce SCR pro snižování oxidů dusíku ve výfukových plynech. Dvoulitr lze kombinovat i s devítistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol 4WD.
V druhé vlně modernizace se ještě přidají hybridní pohon se zážehovým a elektrickým motorem a turbomotor schopný spalovat benzin i stlačený zemní plyn (CNG).
Komentáře ke článku