Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX

Spolehlivá volba

Japonské Mitsubishi ASX patří dlouhodobě mezi nejžádanější kompaktní SUV na českém trhu. Důvody jsou jasné: rozumné rozměry, vstřícná cena a pětiletá záruka.

Mitsubishi ASX je volba pragmatických zákazníků, kteří žádají japonské auto s prověřenou technikou, vyšší stavbou karoserie a dostupnou cenou. Žádné technické ani designové výstřelky zde nečekejte, od toho je tady „sportovní“ SUV Eclipse Cross. A navíc: importér nabízí nejen motory na benzin a naftu, ale také „tovární“ variantu na LPG.

Pouhých 4,4 m dlouhá a rozumných 1,8 m široká karoserie (přesně 1770 až 1810 mm podle verze) je předpokladem ještě dobré hbitosti v městském provozu, ale už solidního vnitřního prostoru. Překvapivě velký je výrobcem udávaný objem zavazadlového prostoru až 488 l, průměr této kategorie je o 20 l nižší. Hlavní lákadlo ale představuje cena v kombinaci se standardně dodávanou 5letou zárukou. Mitsubishi ASX můžete mít už za 385 000 Kč, což je akční cena vstupní verze Inform. Už ta ale obsahuje vše podstatné: sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, asistent rozjezdu do kopce, klimatizaci, rádio či palubní počítač. Lákavější Invite+ přidává za 39 850 Kč například LED denní svícení, parkovací čidla vzadu, kožený volant, tempomat nebo automatickou klimatizaci s chlazenou schránkou u spolujezdce.

Tvůrci Mitsubishi při návrhu ASX dobře věděli, co bude zákazníky zajímat nejvíce: vysoká stavba karoserie pro pocit bezpečí a adekvátně zvýšený podvozek pro jistotu při překonávání nástrah horských středisek (a městských obrubníků). Světlá výška benzinové verze činí nadprůměrných 190 mm (například hlavní soupeř Škoda Karoq nabízí 183 mm) a nájezdové úhly (přední 20,2 °/přechodový 19,0 °/zadní 32,8 °) zajišťují jistotu i na náročnějším povrchu, než jsou zasněžené cesty.

 

 

 

Na českém trhu si můžete k pohonu ASX vybrat nejžádanější benzinovou šestnáctistovku, jejíchž 86 kW neboli 117 k je na 1,3 až 1,4 t těžké SUV vcelku dostatečných. Je to čtyřválec ze staré školy, a tak má rád otáčky, majitelé se nemusejí bát servisních trablů s turbodmychadlem. S tímto motorem se pojí výhradně pětistupňová manuální převodovka a pohon všech kol – to je ale také nejčastější volba zákazníků v této kategorii SUV. Kompaktnímu vozu stačí na nejvyšší rychlost 183 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,5 s, spotřebu výrobce udává 5,8 l na 100 km.

Zajímavou alternativou je provedení na LPG. Tovární „přestavba“ je příslibem spolehlivosti, k tomu přidává příznivé provozní náklady. Kromě 63litrové nádrže na benzin je ve voze i zásobník na 53 l plynu, což výrazně prodlužuje jízdní dosah. Třetí volbou pro nejnáročnější – a také ty, kteří vyžadují pohon všech kol – je turbodiesel 2,2 l o výkonu 110 kW (150 k) a točivém momentu 360 Nm v širokém rozsahu 1500 až 2750 otáček. S tímto motorem se pojí pouze šestistupňová samočinná převodovka.

Komentáře ke článku