Přidáte se k nám?
Mitsubishi ASX
Spolehlivá volba
Japonské Mitsubishi ASX patří dlouhodobě mezi nejžádanější kompaktní SUV na českém trhu. Důvody jsou jasné: rozumné rozměry, vstřícná cena a pětiletá záruka.
Mitsubishi ASX je volba pragmatických zákazníků, kteří žádají japonské auto s prověřenou technikou, vyšší stavbou karoserie a dostupnou cenou. Žádné technické ani designové výstřelky zde nečekejte, od toho je tady „sportovní“ SUV Eclipse Cross. A navíc: importér nabízí nejen motory na benzin a naftu, ale také „tovární“ variantu na LPG.
Pouhých 4,4 m dlouhá a rozumných 1,8 m široká karoserie (přesně 1770 až 1810 mm podle verze) je předpokladem ještě dobré hbitosti v městském provozu, ale už solidního vnitřního prostoru. Překvapivě velký je výrobcem udávaný objem zavazadlového prostoru až 488 l, průměr této kategorie je o 20 l nižší. Hlavní lákadlo ale představuje cena v kombinaci se standardně dodávanou 5letou zárukou. Mitsubishi ASX můžete mít už za 385 000 Kč, což je akční cena vstupní verze Inform. Už ta ale obsahuje vše podstatné: sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, asistent rozjezdu do kopce, klimatizaci, rádio či palubní počítač. Lákavější Invite+ přidává za 39 850 Kč například LED denní svícení, parkovací čidla vzadu, kožený volant, tempomat nebo automatickou klimatizaci s chlazenou schránkou u spolujezdce.
Tvůrci Mitsubishi při návrhu ASX dobře věděli, co bude zákazníky zajímat nejvíce: vysoká stavba karoserie pro pocit bezpečí a adekvátně zvýšený podvozek pro jistotu při překonávání nástrah horských středisek (a městských obrubníků). Světlá výška benzinové verze činí nadprůměrných 190 mm (například hlavní soupeř Škoda Karoq nabízí 183 mm) a nájezdové úhly (přední 20,2 °/přechodový 19,0 °/zadní 32,8 °) zajišťují jistotu i na náročnějším povrchu, než jsou zasněžené cesty.
Na českém trhu si můžete k pohonu ASX vybrat nejžádanější benzinovou šestnáctistovku, jejíchž 86 kW neboli 117 k je na 1,3 až 1,4 t těžké SUV vcelku dostatečných. Je to čtyřválec ze staré školy, a tak má rád otáčky, majitelé se nemusejí bát servisních trablů s turbodmychadlem. S tímto motorem se pojí výhradně pětistupňová manuální převodovka a pohon všech kol – to je ale také nejčastější volba zákazníků v této kategorii SUV. Kompaktnímu vozu stačí na nejvyšší rychlost 183 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,5 s, spotřebu výrobce udává 5,8 l na 100 km.
Zajímavou alternativou je provedení na LPG. Tovární „přestavba“ je příslibem spolehlivosti, k tomu přidává příznivé provozní náklady. Kromě 63litrové nádrže na benzin je ve voze i zásobník na 53 l plynu, což výrazně prodlužuje jízdní dosah. Třetí volbou pro nejnáročnější – a také ty, kteří vyžadují pohon všech kol – je turbodiesel 2,2 l o výkonu 110 kW (150 k) a točivém momentu 360 Nm v širokém rozsahu 1500 až 2750 otáček. S tímto motorem se pojí pouze šestistupňová samočinná převodovka.
Komentáře ke článku