Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Těžký zrod bestselleru

Těžký zrod bestselleru

RAV 4 se letos představí jako plug-in hybrid

Toyota RAV4 si odbyla svoji premiéru na ženevském autosalonu 1994. Tehdy jen málokdo tušil, že se tím zároveň zrodila celá nová automobilová kategorie, označovaná jako SUV.

Na počátku všeho stál o pět let dříve koncept kompaktního auta s pohonem všech kol RAV-Four. V roce 1991 padlo rozhodnutí, že ze studie vznikne sériový model.

Šéfkonstruktér Makakacu Nonaka při jeho tvorbě musel zdolávat mnohdy značný odpor svých kolegů, kteří si revoluční koncepci nedokázali představit v praxi. Nakonec prosadil svou.

Toyota RAV4 první generace

Jeho nadřízení mu určitě byli vděční. Hned v roce 1994 se prodalo 53 000 kusů RAV 4 a napřesrok se toto číslo zdvojnásobilo.

Již v časech produkce první generace se nicméně ukázalo, že ne všichni touží po čtyřkolce. Proto přibyla varianta s poháněnou přední nápravou. Nabídka motorizací zahrnovala zážehové i vznětové jednotky o zdvihovém objemu až 3,5 litru. V roce 2016 spatřil světlo světa RAV4 s plně hybridním elektrickým pohonem. 

Toyota RAV4 druhé generace

Aktuální páté pokolení se na trhu objevilo loni. Jde o první SUV postavené na modulární platformě GA-K automobilky Toyota. Hybrid s benzinovým agregátem 2,5 litru Dynamic Force ze sebe dostane 218 koní ve spojení s pohonem předních kol, respektive 222 koní s oběma poháněnými nápravami.

Nejnovějším přírůstkem se stane plug-in hybrid, očekávaný ve druhé polovině tohoto roku. Vůz bude vybaven vysokokapacitní Li-Ion baterií a zdokonaleným měničem pro zvýšení napětí. Díky systémovému výkonu 306 k/225 kW zrychlí z nuly na 100 km/h přibližně za šest sekund. Řidič bude moci hladce přepínat mezi hybridním a čistě elektrickým režimem. Bez zásahu spalovací jednotky dosáhne vozidlo maximálky až 135 km/h.

Komentáře ke článku