Přidáte se k nám?
Mercedes dává sbohem vodíku
Oproti elektřině je příliš drahý
Mercedes-Benz ukončil svůj program vývoje osobních automobilů poháněných vodíkovými palivovými články. Společnost se jím zabývala více než třicet let.
Cílem bylo vytvořit vozidlo s nulovými emisemi, které by se mohlo vykázat dlouhým dojezdem a maximálně tříminutovým doplňováním pohonné látky. Nakonec se ale došlo k závěru, že výroba vodíkových aut bude v porovnání s elektromobily dvakrát tak drahá.
Koncern Daimler, do něhož značka s trojcípou hvězdou patří, proto zastaví produkci svého jediného vodíkového modelu GLC F-Cell. Vůz vznikl v roce 2013 jako výsledek spolupráce automobilky s Fordem a Nissanem. Mercedes přitom jako jediný dotáhl projekt do finální fáze. Postavil ovšem jen několik stovek kusů, které posloužily především pro marketingové účely. Nikdy se nedostaly do běžného prodeje, protože cena by nemohla odpovídat vynaloženým nákladům.
Na vodík přestávají sázet i další velcí hráči. Loni v listopadu se ho zřekla Honda a ke stejnému kroku přistupuje také Volkswagen. Posledními třemi mušketýry tak zůstávají BMW, Hyundai a Toyota.
Komentáře ke článku