Přidáte se k nám?
Nové využití virtuální reality
Společný projekt značek Kia a Hyundai
Společnosti Kia Motors Corporation (KMC) a HMC ve své globální centrále pro návrh vozidel poprvé představily nový systém hodnocení konstrukčních návrhů na bázi virtuální reality (VR).
Technologie je součástí investice do vývojového centra R&D v Namyangu o objemu 15 miliard korejských wonů (12,8 milionu amerických dolarů), kterou Kia a její sesterská značka oznámily v březnu 2019. Obě společnosti předpokládají, že prostřednictvím úplné implementace virtuálních procesů napříč fázemi výzkumu a vývoje i předsériové výroby se doba vzniku vozidel zkrátí o 20 % a roční náklady na tuto činnost se sníží o 15 %.
„Proces virtuálního vývoje je nezbytným krokem k tomu, abychom mohli rychle a pružně reagovat na potřeby zákazníků a změny paradigmatu v automobilovém průmyslu,“ uvedl Albert Biermann, vedoucí divize výzkumu a vývoje skupiny HMG. „Prostřednictvím posílených virtuálních procesů zlepšíme kvalitu i rentabilitu, což v konečném důsledku povede ke zvýšení investic pro zajištění budoucí konkurenceschopnosti na poli mobility.“
Virtuální realita pomáhá při hodnocení konstrukčních návrhů
VR náhlavní soupravy umožňují návrhářům a konstruktérům vstupovat do virtuálního světa scénářů vývoje. Využívá se zde 36 senzorů pro sledování pohybu, které rozpoznávají a monitorují polohu a pohyby všech zúčastněných a umožňují všem přesně se zapojovat v reálném čase. Nový systém hodnocení konstrukčních návrhů na bázi VR dokáže souběžně podporovat až 20 uživatelů.
Kia má v plánu rozšiřovat schopnosti prostředí pro vyhodnocování konstrukčních návrhů při vývoji svých budoucích osobních automobilů. Její sesterská značka tento nový systém poprvé využila ve fázích hodnocení návrhu těžkého nákladního automobilu HDC-6 Neptune Concept Class 8, představeného na severoamerické přehlídce užitkových vozidel v říjnu 2019.
Plány na zavádění dálkového hodnocení konstrukčních návrhů na bázi VR umožní virtuální spolupráci v reálném čase mezi jednotlivými designerskými centry značky v Evropě, Americe, Číně a Indii, stejně tak jako vyspělejší procesy prostřednictvím implementace rozšířené reality (AR) i dalších technologií.
Komentáře ke článku