Přidáte se k nám?
Nissan Juke vychází vstříc širší klientele
Průkopnický crossover je prostornější a méně provokující
V roce 2007 Nissan s modelem Juke spoluvytvářel dnes velmi populární segment malých crossoverů. Svým designem Juke narušil zaběhnuté zvyklosti a rozdělil motoristy na dvě zcela protichůdné skupiny - na ty, kteří tento vůz nesnášeli, a ty, kteří si jej oblíbili. Postupem času se druhá skupina rozrůstala, takže navzdory rostoucí konkurenci se prodej modelu Juke už přiblížil hranici milionu kusů.
Juke nové generace byl navržen designovým centrem Nissanu v Londýně-Paddingtonu a technickým střediskem v Cranfieldu tak, aby oslovil evropské řidiče radostí z jízdy, sportovním vzhledem i moderní technikou. Jeho základem je alianční platforma CMF-B jako u nových generací Renaultů Clio a Captur.
Nová generace Juke přichází opět s osobitým stylem, ovšem nikoliv už provokujícím, zlepšenými jízdními vlastnostmi a moderními technologiemi. Má tak všechny předpoklady oslovit mnohem širší okruh kupujících než první generace. V základní výbavě je kompletní osvětlení LED, nicméně jeho hlavní světlomety si zachovaly charakteristický kruhový tvar.
Profil kupé-crossoveru nyní vytváří prostornější interiér. Juke povyrostl na délku o 75 mm na 4210 mm při prodlouženém rozvoru náprav o 105 mm na 2636 mm, i do šířky o 29 mm na 1800 mm. Těží z toho především cestující na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor vzrostl na unikátní objem 422 l (u první generace to bylo 354 l). Přitom se snížila hmotnost vozu o 23 kg. Díky rozsáhlému použití ocelí s vysokou pevností má nosná struktura větší tuhost, takže v kombinaci s prodlouženým rozvorem nabízí lepší kontrolu nad vozem, větší stabilitu i chování při průjezdu zatáčkami, ale také vyšší jízdní komfort.
V nabídce je jediný motor. Jde o zážehový litrový tříválec 1,0 l DIG-T s výkonem 86 kW (117 k) při 5250/min a největším točivým momentem 180 N.m, s funkcí overboost 200 N.m mezi 1750 a 4000/min. Ten může být kombinován se šestirychlostní přímo řazenou nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT.
Voličem jízdního režimu může řidič vybírat ze tří módů - Eco, Standard a Sport - a nastavit charakteristiku vozu odpovídající jeho stylu řízení.
V rámci bezpečnostní výbavy Nissan Intelligent Mobility je Juke nově opatřen pokročilým systémem ProPilot, který nabízí elektronicky asistované řízení, zrychlení a brzdění. ProPilot byl navržen k použití na dálnici při jízdě v jednom pruhu a usnadňuje zvládání cest na dlouhé vzdálenosti a hustého provozu.
Mezi mnoha bezpečnostními systémy najdeme inteligentní nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců a cyklistů, identifikaci dopravních značek, inteligentní varování při vybočení z jízdního pruhu, upozornění na provoz za vozidlem a sledování mrtvého úhlu. To varuje řidiče, když je v mrtvém úhlu detekováno vozidlo, a zařadí Juke zpět do jízdního pruhu.
Díky novému informačnímu a zábavnímu systému NissanConnect mohou zákazníci pomocí služeb Apple CarPlay a Android Auto zobrazovat své oblíbené aplikace z chytrého telefonu i na osmipalcovém dotykovém displeji. Řidiči také mohou mít přístup k mapám TomTom.
Aplikace NissanConnect Services pomáhá kontrolovat různé parametry vozidla, například stav zamknutí vozidla, a dokáže ho zamknout nebo odemknout z chytrého telefonu. Řidiči mohou před cestou také zkontrolovat tlak v pneumatikách a hladinu oleje, a tím zajistit větší bezpečnost. S Asistentem Google lze prostřednictvím chytrého telefonu hlasově ovládat funkce, jakými jsou centrální zamykání a osvětlení vozidla, nebo zadávat cíle do navigace.
Cestující mohou poslouchat hudbu prostřednictvím zvukovému systému Bose Personal Plus s osmi výkonnými reproduktory včetně dvou jednotek UltraNearfield, zabudovaných do obou opěrek hlavy předních sedadel.
Nový stupeň výbavy N-Design nabízí vyšší úroveň personalizace. Pro karoserii, střechu a potahy v interiéru je v nabídce více barevných kombinací. Možná je také personalizace exteriéru s nárazníky, bočními lištami a unikátními devatenáctipalcovými hliníkovými koly.
Nový Nissan Juke se opět vyrábí v britském Sunderlandu. První vozy budou evropským zákazníkům dodány na konci listopadu 2019.
Komentáře ke článku