Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Rekordy na trase Cannonball Run pro elektromobily

Rekordy na trase Cannonball Run pro elektromobily

Na cestě z New Yorku do Kalifornie padly dva - legální a nelegální

Švýcar Lars Thomsen se vydal s rodinou a svým zcela sériovým vozem Tesla Model 3LR RWD z roku 2018 do USA na dovolenou. Přitom ho napadlo pokusit se překonat nejlepší výkon na trase spojující obě pobřeží Spojených států s vozem poháněným čistě elektřinou. Manželka Betty ani dcera Robin tím nebyly nadšeny, ale přesto se společně vydali z New Yorku směrem k pacifickému pobřeží.

Předchozí rekord elektromobilů na trase, označované podle kdysi konaného závodu jako Cannonball Run, byl 50 hodin a 16 minut. Thomsenovým cílem bylo nikdy po cestě nepřekročit rychlostní limit.

Trasu dlouhou 4500 kilometrů do Redondo Beach v Kalifornii rodina Thomsenových absolvovala v rekordním čase 48 hodin a 10 minut, tedy průměrem 94,2 km/h. Přitom musela 19x zastavit u dobíjecích stanic Tesla Supercharger. Thomsen uvedl, že rekordu dosáhl jen díky použití nejmodernějšího asistenčního systému Tesly Navigate on Autopilot, který jim pomáhal překonávat únavu za volantem.

Tesla Cannonball

Robin, Betty a Lars Thomsenovi s Teslou Model 3 LR RWD v cíli v Kalifornii

Švýcarská radost ale trvala jen tři týdny, než se na cestu vydali Kyle Conner a Matthew Davis s cílem rekordní jízdou propagovat Connorův podnik Out of Spec, pomáhající nadšencům do elektromobility.

Tato dvojice na cestu z New Yorku do Los Angeles potřebovala jen 45 hodin a 16 minut. Jeli se stejným vozem Tesla Model 3 LR RWD, nicméně jejich přístup byl zcela jiný. Auto mělo upravenou aerodynamiku a Conner s Davisem vyjma jízd v dopravních zácpách nepoužívali Autopilot. Důvodem bylo, že toto zařízení omezuje největší rychlost vozu na 144 km/h a oni se rozhodli nedodržovat předepsané limity. „Bylo to nelegální, ale dávali jsme si velký pozor, abychom nikdy nikoho neohrozili,“ tvrdil Conner. V cíli měli průměrnou rychlost 100,2 km/h (rekord pro auta se spalovacími motory je od roku 1979 32 hodin a 51 minut, tedy 140 km/h).

„Vůbec to nebylo nudné. Cesta nám utekla jako blesk. Neustále jsme přemýšleli o rychlosti, efektivitě, kde je další nabíječka a jaký je provoz. Při jízdě jsme byli neustále aktivní,“ uvedl Conner.

„Pravděpodobně jsme byli poslední, kdo absolvoval Cannonball s elektromobilem v mezích zákona," komentoval jejich výkon Thomsen.

Conner s tím souhlasil. Dosažení lepšího času bude podle něho vyžadovat pokrok v technologii akumulátorů, aby se výrazně zvýšila jejich kapacita nebo zkrátila doba nabíjení. Pak by řidič nemusel porušovat zákon, což ale neznamená, že se tak nestane. „Je to ale absolutně proveditelné,“ dodal.

Tesla Cannonball

Kyle Conner se svou Teslou Model 3 LR RWD v kalifornském cíli

Komentáře ke článku