Přidáte se k nám?
Otestovali jsme modernizovanou Toyotu Aygo
Levná hračka do města má co nabídnout
Matador segmentu A, Toyota Aygo, se dočkal faceliftu druhé generace. Již při svém představení na letošním ženevském autosalonu si získal obecenstvo svým svěžím vzhledem a pestrými barvami. K dispozici je ve dvou- nebo čtyřdveřové verzi. Je to ale stále dobré městské auto? Otestovali jsme jej ve verzi x-play Style + Connect.
Design je na evropský trh velmi odvázaný. Když Aygo přijíždí z dálky, vypadá jako hlava robota z japonské pohádky. Dravosti přispívá i válečné zbarvení, které měl testovaný vůz ve velmi atraktivní kombinaci. Optický kříž na přední masce pak jen podtrhnou denní LED světlomety. Při pohledu zezadu působí široce a pozornost na sebe strhnou LED světlovodné trubice.
Uvnitř čeká řidiče překvapivě velký prostor. Vyšší pozice sedadla a vysoká okna přispívají perfektnímu výhledu do všech stran. Dokonce i výhled šikmo vzad je velmi dobrý. I člověk většího vzrůstu se sem dobře poskládá a problém nebude mít ani spolujezdec. Namítat by samozřejmě mohli cestující vzadu, kde místa opravdu moc není. O velkorysém prostoru nelze mluvit ani v případě zavazadelníku, který má pouze 168 litrů, a to u obou karosářských verzí.
Jízda samotná v řidiči vyvolává vcelku nadšený pocit. Auto je hravé, řízení přesné, a pokud má člověk za volantem dynamické ambice, ozve se litrový motor s výkonem 53 kW (jediný v nabídce). To samo o sobě není moc, ale, s přihlédnutím k váze 915 kilogramů, je auto svižné a pružné. To ovšem platí pouze na rovinkách nebo v mírném stoupání. V opravdovém kopci, v takovém, u kterého vám vrchol splyne s oblohou, se vůz snadno zadýchá, a donutí vás podřazovat i o dva převodové stupně. To samé platí i při plně obsazených sedadlech. Každé kilo navíc je znát. Pokud ovšem jede řidič sám nebo jen s jedním spolujezdcem, jde o čiperné auto. Manuální převodovka v testovaném voze měla příjemné dráhy řazení, svým charakterem se ale k vozu hodí spíše převodovka automatická.
Je ale zábavné? S malými auty je všeobecně kopec srandy. Můžete je ždímat a dolovat z motoru i toho posledního koně. Aygo rozhodně není výjimkou, nejvíce odhodlání má od pěti tisíc otáček a záběr pokračuje až do omezovače. Přesné řízení, určené primárně do města, se hodí i do víru okresních silnic. Díky skromným rozměrům drží stopu do poslední chvíle. Po překročení dané meze se však ke slovu přihlásí nedotáčivost. Při jízdě na dálnici je ale takové nervózní. Není stavěno na vysoké rychlosti a nejvyšší převodový stupeň působí utahaně.
Pokud je ale ve svém přirozeném prostředí, ve městě, čiší z něj radost. Od semaforu vyrazí jako první, kočičí hlavy ani nevnímá a žádné parkovací místo pro něj není malé. Díky malému poloměru otáčení se vymotá z podzemního parkoviště a každý ho před sebe pustí, protože nezabere žádné místo.
Další světlou stránkou nového Ayga je spotřeba. Ať s autem děláte cokoliv, dostanete se na kombinovanou spotřebu nad pět litrů na 100 kilometrů jen zřídka. Při obyčejném popojíždění po městě nebo mezi vesnicemi se digitální ukazatel spotřeby pohybuje i na rovné čtyřce. Nádrž na 35 litrů tak vydrží opravdu dlouho.
A to úplně nejlepší je cena. Testovaná verze, která je napěchovaná výbavou včetně navigace, zadní parkovací kamery a asistenta pro hlídání rychlosti, stojí 266 900 Kč. Pokud se podaří chytnout nějakou akci, může vyjít ještě levněji.
Modernizovaná Toyota Aygo přichází s uličnickým vzhledem a sympatickou cenou. Největší slova chvály patří podvozku, který se nehoupe, ale ani nedrncá. Je čiperná, dobře se řídí, a řidiče potěší i konektivita na palubě. Úlohu městského vozidla plní na 100 %. Nic jiného od ní ale raději nechtějte.
Základní údaje - Toyota Aygo x-play Style
Karoserie: | hatchback |
Počet míst: | 5 |
Předchůdce: | Toyota Aygo (2005-2014) |
Příbuzné modely: | Peugeot 107, Citroën C1 |
Hlavní konkurenti: | VW up!, Citroën C1, Seat Mii |
Platforma: | B-zero |
Pohon: | předních kol |
Motor: | Zážehový – 1.0 VVT-i |
Výkon | 53 kW (72 k) |
Točivý moment: | 93 N.m |
Umístění motoru: | motor vpředu podélně |
Převodovka: | pětistupňová manuální |
Maximální rychlost: | 160 km/h |
Zrychlení 0-100 km: | 13,8 s |
Spotřeba paliva podle VLTP: | 4,1 l/100 km |
Délka: | 3465 mm |
Výška: | 1460 mm |
Rozvor náprav: | 2340 mm |
Průměr otáčení: | neuveden |
Provozní hmotnost: | 915 kg |
Užitečné zatížení: | 325 kg |
Objem zavazadlového prostoru: | 168 l |
Místo výroby: | Kolín, Česká republika |
Záruka: | 3 roky/100 000 km |
Cena testovaného modelu: | 266 900 Kč vč. DPH |
Komentáře ke článku