Přidáte se k nám?
Hyundai i30
Představení nové generace kombi
Má korejské kořeny, jeho zrod však probíhal v Evropě. Testoval se na závodním okruhu Nürburgring a vyrábí se v moravských Nošovicích: Hyundai i30, zvláště v oblíbené verzi kombi, se u nás právem cítí jako doma.
Minulé generace Hyundaie i30 se jen v Evropě prodalo více než 800 000 vozů a také na českém trhu je „třicítka“ stálicí předních příček prodejů nejen v rámci své třídy, ale i absolutně. U novinky na první pohled zaujme atraktivní design, který je velmi blízký i evropskému vkusu. Zatímco jiní výrobci se snaží tvary svých aut přizpůsobit asijským nárokům v naději na ještě větší úspěch v Číně, Hyundai u své stěžejní modelové řady vsadil na konzervativnější elegantní linii v kombinaci se sebejistou přídí.
Tváří v tvář novému vozu překvapí jeho rozměry, kterými se přiblížil na dosah o třídu většímu kombi i40. Modernější a nápadnější sourozenec měří na délku bezmála 4,6 m a svým zavazadlovým prostorem o objemu 602 litrů strčí do kapsy dokonce i spoustu kombi střední třídy. Že získá skalp svého staršího bratra (553 l), to by člověk od dravého mládí ještě čekal, ale že si podá třeba i kombi Ford Mondeo (500 l) nebo nejnovější Opel Insignia Sports Tourer (560 l) s téměř pětimetrovou délkou, to už je co říct.
Karoserie boduje nejen tvary a prostorem, ale také nečekaně luxusním interiérem. Dle současné módy vévodí přístrojové desce lepších variant rozměrný „tablet“, ovládající pomocí pětipalcového dotykového displeje většinu funkcí. Už standardní výbava je na mimořádně vysoké úrovni. Nechybějí asistenty včetně samočinného nouzového brzdění (na přání s detekcí chodců), sledování únavy řidiče nebo hlídání jízdy v pruzích. Příplatkový aktivní tempomat umí udržovat odstup od vpředu jedoucích vozidel, a to až do úplného zastavení, což je funkce důležitá nejen pro bezpečnost na dálnici, ale i pro pohodlí v kolonách.
K pohonu lze vybírat mezi dvěma nejnovějšími benzinovými motory, tříválcem 1.0 T-GDI s výkonem 88 kW/120 k nebo čtyřválcem 1.4 T-GDI se 103 kW/140 k, naftovou alternativu představuje čtyřválec 1,6 l/81 kW. Tradičně velmi lákavé ceny zdědila i nová generace začínající na částce 384 990 Kč za limitovanou edici Best of Czech. Kromě řady asistentů je v této částce tempomat, handsfree, palubní počítač, samočinné přepínání dálkových světel a jedna z nejlepších záruk na trhu - 5 let bez omezení. Výhodný příplatek představuje paket Club za 10 000 Kč obsahující například kola z lehkých slitin, kožený volant, denní světla z LED nebo parkovací čidla vzadu.
Komentáře ke článku