Přidáte se k nám?
S Audi Q5 Sportback si řidič popovídá
Zadní svítilny umožňují různý světelný design
Audi představilo veřejnosti model Q5 Sportback. Toto CUV (Crossover Utility Vehicle) se vyrábí v mexickém závodě San José Chiapa. Na českém trhu se objeví v prvním pololetí 2021.
Pohánět ho bude dvoulitrový vznětový čtyřválec, disponující nejvyšším výkonem 150 kW (204 k) a maximálním točivým momentem 400 N.m, spřažený se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic. Mimo jiné utáhne bez problému brzděný přívěs o celkové hmotnosti až 2,4 tuny.
Kromě sériového podvozku Audi Sport jsou v nabídce také varianty s elektronicky řízenými tlumiči nebo adaptivním vzduchovým odpružením (adaptive air suspension). To mění světlou výšku vozidla podle potřeby v rozsahu 60 milimetrů.
Zadní svítilny využívají technologii OLED
Zadní svítilny mohou být na přání opatřeny technologií OLED. Jejím základem jsou tři organické elektroluminiscenční diody, rozdělené na šest segmentů. Homogenně svítící červené prvky tak lze samostatně ovládat, a tím vytvářet různé světelné designy.
Zavazadlový prostor pojme 510 litrů, se sklopenými opěradly zadních sedaček to je 1480 litrů. Za příplatek dodávaná zadní sedadla plus jsou podélně posuvná s nastavitelným sklonem opěráků. V případě potřeby se tím zvětší zavazadelník v základním uspořádání až o 60 litrů.
Řidič má před sebou kromě multifunkčního volantu panel přístrojů Audi virtual cockpit plus s displejem o uhlopříčce 12,3 palce. Informační a zábavní systém MMI navigation plus je propojen s 10,1“ dotykovou obrazovkou. Jeho hlavní uživatelská plocha je individuálně konfigurovatelná.
Informační a zábavní systém se ovládá pomocí dotykového displeje
Hlasové ovládání hovorovým jazykem používá znalosti z cloudu. Tuto funkci aktivuje kromě stisknutí tlačítka na volantu také vyslovení hesla Hej Audi.
Ke zvýšení bezpečnosti během cesty přispívají například adaptivní asistent řízení, prediktivní pomocník pro hospodárnou jízdu, antikolizní varování, sledování vozidel přijíždějících ze stran během couvání nebo asistent pro odbočování.
Komentáře ke článku