Přidáte se k nám?
Fajnové auto z pohodových devadesátek
Volnočasová Škoda Felicia Fun
Cestu k budoucímu vozu pro volný čas Škoda Felicia Fun vytyčil dvoumístný čtyřdveřový prototyp Š 781 Tremp (1989), upravený z hatchbacku Favorit. Nad sedadly řidiče a spolujezdce zůstal zachován pevný díl střechy, směrem vzad navazovala masivní trubková konstrukce s ochranným obloukem.
Další vývojový stupeň představovala dvojice konceptů Škoda Fun na bázi Favoritu. Na frankfurtském autosalonu IAA 1993 tato novinka zaujala kromě jiného o 60 milimetrů zvýšeným podvozkem pro jízdu v lehčím terénu.
Dobová reklama na Škodu Felicia Fun
Po sklopení zadní příčné stěny s elektricky stahovatelným oknem bylo pomocí pákového mechanismu možné snadno vytvořit dvě další sedadla. Na ložné ploše se našlo místo pro chladničku a zavazadla, přídavný střešní nosič umožnil přepravu rozměrnějšího sportovního vybavení.
Ohlas byl natolik pozitivní, že studie se o dva roky později dostala v závodě Vrchlabí do sériové výroby. To už ovšem jako výchozí konstrukce posloužila Felicia, která vzešla z komplexní evoluce Favoritu.
Škoda Felicia Fun byla při rozvoru 2450 mm dlouhá 4245 mm,široká 1680 mm a vysoká 1465 mm. Zákazníci mohli vybírat ze tří čtyřválcových motorů. Benzinové jednotky s parametry 1289 cm3 a 68 k (50 kW), respektive 1598 cm3 a 75 k (55 kW), doplňoval diesel o objemu 1896 cm3 a výkonu 64 k (47 kW).
Po sklopení zadní stěny přibyla místa pro další dva cestující
Typická šestnáctistovka s pohotovostní/užitečnou hmotností 1035/445 kg dosahovala rychlosti až 163 km/h při kombinované spotřebě 7,3 l na 100 km.
Do srpna 2000, kdy se produkce zastavila, vzniklo celkem 4016 zářivě žlutých automobilů. V základním provedení 1.3 MPI se stupněm výbavy LX stály 304 900 Kč, verze 1.6 MPI byla o 40 000 korun dražší. Za vznětový agregát se připlácelo dalších deset tisíc.
Dnes jsou Felicie Fun velmi žádaným sběratelským artiklem.
Komentáře ke článku