Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Zimní pneumatiky nejsou univerzální

Zimní pneumatiky nejsou univerzální

V létě mohou být příčinou nehody

Nikomu se ještě nepodařilo zkonstruovat pneumatiky, které by nabízely přednosti nejlepších zimních a letních gum v podmínkách všech čtyř ročních období mírného podnebného pásu. Na trhu jsou sice k dispozici tzv. celoroční produkty, ty jsou ovšem vždy kompromisem.

I přesto jezdí řada motoristů s vidinou finanční úspory se zimním obutím neustále. Specialisté však před tím důrazně varují, protože za vysokých teplot jde vysloveně o hazard. Zhoršuje se ovladatelnost automobilu a prodlužuje brzdná dráha. Takže na jaře určitě přezujeme.

Hloubka dezénu by neměla klesnout pod tři milimetry

Tento úkon je zároveň vhodnou příležitostí k důkladné kontrole. Z hlediska bezpečnosti se doporučuje výměna pneumatiky mnohem dřív, než se dezén opotřebuje pod minimální hodnotu 1,6 milimetru, kterou stanovuje legislativa EU. Jízdní zkoušky totiž ukázaly, že již při hloubce pod tři milimetry dochází k výraznému snížení výkonu.

Zvláštní pozornost je třeba věnovat nepravidelnému opotřebení. To signalizuje špatně seřízenou geometrii podvozku, která zkracuje životnost a negativně ovlivňuje jízdní vlastnosti vozu. Nežádoucí jsou také zářezy, natržená místa, trhliny nebo vyboulení na boční stěně, poškození nárazem, kameny nebo jiné ostré předměty, zachycené v běhounu, poničené ráfky a projevy stárnutí gum.

Komentáře ke článku