Přidáte se k nám?
Komfortní lovec kilometrů se sportovními choutkami
Test vozu Audi A4 35 TDI S-tronic
Prémiový sedan Audi A4 je prostorově na spodní hranici střední třídy, ale dokáže nabídnout jiné věci než prostor. S motorizací 35 TDI to je například úsporný a relativně silný turbodiesel, ale i precizně odladěný podvozek a komfortní přední sedačky.
Design exteriéru i interiéru
Zaměřme se nejprve na první dojem. Zvenku nese A4 typické prvky pro současné vozy značky se čtyřmi kruhy. Design je moderní, má sportovní šmrnc, ale zároveň je relativně jednoduchý a uhlazený. Asi bychom nenašli mnoho lidí, kterým by se toto auto vyloženě nelíbilo. Výhoda jednoduchých linií je i v tom, že zpravidla takový design pomaleji stárne.
Interiér nemá prvky typické pro nejnovější modely Audi, ale spíše pro ty, které se již nějaký ten rok vyrábí. Nicméně i zde jsou vidět jednoduchost, přehlednost a povedená ergonomie. Trojramenný volant pak dodává sportovnější vzhled. Materiály v interiéru jsou kvalitní, jak se patří na prémiovou značku, a celkově jsme se tu cítili velmi příjemně.
Prostor uvnitř a praktičnost
Vnitřní prostor je asi nejslabší stránkou Audi A4. V rámci střední třídy patří k těm méně prostorným a dokonce je v této oblasti srovnatelné s největšími kompakty s karoserií sedan nebo liftback. Ba dokonce některé z nich „áčtyřku“ předčí, například domácí Octavia.
Na předních sedačkách je místa dost a jsou velmi komfortní. Boční vedení je dostatečné pro držení těla, ale ne zase příliš mohutné, aby bylo nepohodlné pro silnější postavy. Příjemná je i nastavitelná délka sedáku, díky které mají lidé s vyšší postavou lépe podepřená stehna. Na předních sedačkách je tedy komfort dobrý i na dlouhé cesty, takže pro manažera, který jezdí většinou sám, je to ideální.
Vzadu už je to ale horší. Sedačky jsou sice také relativně komfortní, ale místa je před nimi již méně. Figurant o výšce 190 centimetrů si za sebe sice sedne, aniž by se dotýkal koleny přední sedačky, ale nemá před nimi ani trochu místa. Se zavazadlovým prostorem je to podobné, 460 litrů sice není málo, ale hodnota je to srovnatelná spíše s většími vozy nižší střední třídy, z nichž některé mají kufr i podstatně větší.
Motor a převodovka
Pod označením 35 TDI se skrývá dvoulitrový čtyřválcový turbodiesel o výkonu 120 kW (163 k) při 3250 otáčkách za minutu a točivém momentu 380 Nm. Tento dvoulitr je k dispozici pouze ve spojení se sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou S-tronic.
Jde o papírově nejúspornější motorizaci Audi A4 s karoserií sedan (limuzína dle označení Audi), protože ještě hospodárnější verze na CNG s označením g-tron je k dispozici pouze u kombi s názvem Avant. Oficiální kombinovaná spotřeba paliva se pohybuje mezi 3,8 a 4,1 litry nafty na 100 kilometrů v závislosti na výbavě. Slabší verze 30 TDI s výkonem 100 kW kupodivu začíná o desetinu litru výše.
Jízda
Jízdou si ale „áčtyřka“ napravuje reputaci. Podvozek je odladěný opravdu precizně, takže velmi dobře tlumí nerovnosti, ale zároveň je z něj cítit jistota i při svižné jízdě v zatáčkách. V jízdním režimu Dynamic navíc příjemně ztuhne řízení, takže si i sportovně založení řidiči užijí klikaté okresky.
Z motoru je cítit síla, což umocňuje již zmíněný jízdní mód Dynamic, který mimo jiné zvyšuje citlivost plynového pedálu. Stačí tak jeho mírné sešlápnutí a je cítit poměrně silný zátah. Sedmistupňový automat S-tronic je pak skvěle odstupňovaný a díky dvouspojkovému systému řadí velmi rychle. Na předních sedačkách a zvláště za volantem je tedy radost sedět.
Spotřeba
I z hlediska spotřeby vyhovují Audi A4 s motorem 35 TDI nejlépe dlouhé trasy mimo město a po dálnici. Při devadesátikilometrové rychlosti mimo město je spotřeba podle palubního počítače pouhých 3,5 litru na 100 kilometrů a na rychlostní silnici stoupne jen o necelý půllitr. Při dálniční stotřicítce už je sice vyšší, ale pořád to je velmi pěkných 5,1 l/100 km. Není žádnou novinkou, že diesel se obecně do městského provozu nehodí. Potvrzuje to i spotřeba, protože ve městě nám v průměru palubní počítač ukazoval 5,4 litru na 100 kilometrů. Spotřeba za celý test podle tankování pak vyšla na 5,1 l/100 km.
Závěr
Audi A4 Limuzína je elegantní a reprezentativní manažerské auto, které zvládá komfortně a úsporně dlouhé přesuny. Naopak pro časté jízdy po městě se tento pohon nehodí. Stejně tak nenadchne jako rodinné auto, a to ani ve verzi kombi, protože poměrem cena/prostor jej mnohé vozy o třídu níže strčí hravě do kapsy. O komfortu a jízdních vlastnostech „áčtyřky“ si ale tyto kompakty mohou nechat jen zdát.
Základní údaje - Audi A4
Karoserie: | čtyřdveřový sedan |
Počet míst: | pět |
Předchůdce: | Audi A4 B8 (2008-2015) |
Příbuzné modely: | Audi A5 |
Hlavní konkurenti: | Mercedes C, BMW 3, Volvo S60 |
Platforma: | VW MQB |
Pohon: | předních kol |
Motor: | vznětový 35 TDI 2,0 l |
Výkon: | 120 kW (163 k) |
Točivý moment: | 380 N.m |
Umístění motoru: | vpředu podélně |
Převodovka: | sedmistupňová automatická |
Maximální rychlost: | 228 km/h |
Zrychlení 0-100 km: | 8,2 s |
Spotřeba paliva podle NEDC: | 3,9 l/100 km |
Spotřeba paliva podle WLTP: | - |
Objem nádrže | 58 l |
Dojezd | 1487 km |
Délka: | 4762 mm |
Výška: | 1428 mm |
Rozvor náprav: | 2820 mm |
Poloměr otáčení: | 11,6 m |
Provozní hmotnost: | 1570/2095 kg |
Užitečné zatížení: | 535 kg |
Objem zavazadlového prostoru: | 460 l |
Místo výroby: | Neckarsulm (Německo) |
Záruka: | dva roky/100 000 km |
Cena testovaného modelu: | 1 350 100 Kč vč. DPH za A4 Advanced 35 TDI |
Komentáře ke článku