Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Suzuki Ignis a Swift s mild-hybridním pohonem SHVS

Suzuki Ignis a Swift s mild-hybridním pohonem SHVS

Úspornější a dynamičtější verze mají podobnou cenu jako dosavadní varianty

Nižší spotřeba a lepší zrychlení v nízkých otáčkách jsou hlavními výhodami Suzuki Ignis a Swift s mild-hybridním pohonem SHVS.
Kombinace pomocného elektromotoru a malého akumulátoru dosud byla vyhrazena pouze vyšším specifikacím vozů Ignis a Swift. Nyní ji Suzuki v reakci na přísnější emisní legislativu EU zavádí do standardní výbavy všech verzí obou modelů. Systém SHVS nevyžaduje žádnou pozornost řidiče za jízdy ani při údržbě. Náklady na servis jsou stejné jako u konvenčního pohonu. Případné obavy o životnost elektrické soustavy rozptýlí záruka na součásti SHVS v délce pět let nebo 100 000 kilometrů.

Suzuki mild-hybrid

Suzuki Ignis

Zkratka SHVS znamená Smart Hybrid Vehicle by Suzuki – hybridní pohon od Suzuki. Celá elektrická soustava má hmotnost jen 10 kilogramů. Prvním modelem s kompaktním hybridním pohonem bylo už v roce 2016 Suzuki Baleno. Swift je ve vybraných verzích se systémem SHVS dostupný již od roku 2017, na některých trzích se kombinace motoru 1,2 DualJet a SHVS nabízela už dříve i v Suzuki Ignis.

Základem systému je lehký a kompaktní startér-generátor ISG (Integrated Starter Generator), který pomáhá spalovacímu motoru 1,2 DualJet při rozjezdu a akceleraci. Rekuperací kinetické energie při brzdění jednotka ISG generuje elektřinu a ukládá ji do lithio-iontového akumulátoru. Takto získanou energii pak auto využívá pro napájení elektrických spotřebičů při stání s vypnutým motorem nebo pro pohon elektromotoru v případě potřeby dosáhnout vysokého okamžitého výkonu. Při jízdě ustálenou rychlostí generátor dobíjí akumulátor, jen pokud je to nezbytně nutné. Jinak je v zájmu snížení spotřeby benzinu od spalovacího motoru odpojen.

Suzuki mild-hybrid

Suzuki Swift

Elektrické zařízení ISG má výkon 2,3 kW a točivý moment 50 N.m. Díky tomu výrazně pomáhá při zrychlování z nízkých otáček, kdy se zážehový motor teprve rozbíhá. Kompaktní akumulátor pracuje se stejným napětím 12 V jako zbytek elektroinstalace ve voze. Má kapacitu 3 Ah a nachází se pod sedadlem řidiče, kde neomezuje vnitřní prostor.

Přínos hybridního systému v oblasti dynamických schopností i spotřeby paliva je jednoznačný. Například u modelu Ignis s pohonem všech kol 4x4 AllGrip se zrychlení z nuly na 100 km/h zlepšilo o 0,4 s. Přitom kombinovaná spotřeba klesla z 5,2 na 4,6 l/100 km. Podobně je tomu u Swiftu - s pohonem předních kol má kombinovanou spotřebu od 4,1 l/100 km. Výhody hybridního systému SHVS snadno využije každý řidič a přitom to neomezuje využitelnost auta a nevyžaduje žádnou pozornost.

Suzuki mild-hybrid

Další podstatnou předností systému SHVS jsou jeho nízké výrobní náklady. Díky tomu mají úspornější a dynamičtější verze kompaktních Suzuki podobnou cenovou úroveň jako dosud. Nejdostupnější varianta modelu Ignis je s cenou 252 900 Kč dokonce o 400 Kč levnější než dosud. Varianta Ignis Premium 4x4 AllGrip navzdory lepší technice a rozšíření výbavy o LED světlomety zdražila jen o 1200 Kč na 328 900 Kč. Podobně je tomu u modelu Swift. Po modernizaci stojí od 269 900 Kč. Ve vrcholné verzi Elegance 4x4 AllGrip je to 377 900 Kč, takže je dokonce o 14 400 Kč levnější.

Představení modelů Ignis a Swift se systémem SHVS je prvním krokem v hybridní ofenzivě značky Suzuki. Pro přeplňovaný zážehový motor 1,4 BoosterJet se chystá podobný systém a tato kombinace se brzy objeví v dalších modelech. Již počátkem příštího roku přejdou na hybridní pohon také SUV Vitara a S-Cross, stejně jako hot-hatch Swift Sport.

Suzuki mild-hybrid

 

Komentáře ke článku