Přidáte se k nám?
Toyota Mirai druhé generace
Ukázka budoucnosti vodíkové mobility
Toyota v roce 2014 uvedla na trh sedan Mirai s elektrickým pohonem, napájeným pomocí palivových článků (Fuel Cell EV). Tento vůz od té doby plní roli katalyzátoru při budování celosvětového povědomí o možnostech budoucí čisté a udržitelné vodíkové společnosti. Jde o technicky propracovaný praktický automobil s dojezdem 500 kilometrů, snadným tankováním a provozem zcela bez emisí, neboť vypouští jen čistou vodní páru. Od uvedení na trh se prodalo přibližně 10 000 těchto vozů. Toyota navíc v celosvětovém měřítku aktivně podporuje rozvoj infrastruktury pro čerpání vodíkového paliva.
Nyní Toyota druhou generací modelu Mirai posouvá svoji technologii elektromobilu na palivové články (FCEV) na novou úroveň. Nový Mirai ukáže, že nové technologie umožňují hospodárný provoz s prodloužením dojezdu o 30 % vylepšováním systému palivových článků a nasazením větších nádrží na vodík.
Nová Toyota Mirai, dlouhý 4975 mm (rozvor náprav 2920 mm), zaujme svým vnějším designem s nízkými křivkami. Interiér je pojat jako jednoduchý moderní prostor, atraktivní pro řidiče a příjemný pro cestování. Přístrojový panel obklopuje řidiče a centrální displej má rozměr 12,3“. Díky použité platformě a chytrému obestavění prostoru se podařilo počet míst v kabině zvýšit ze čtyř na pět.
Hlavní konstruktér modelu Mirai Jošikazu Tanaka říká: „Naším cílem bylo vytvořit takový vůz, který zákazníci budou sami chtít neustále řídit, jenž vzbuzuje emoce a chlubí se atraktivním designem i dynamickými schopnostmi a odezvou, která na tváři řidičů vyloudí radostný úsměv. Chci, aby si zákazníci řekli: ‚Pro Mirai jsem se rozhodl nejen proto, že je to FCEV, ale kvůli tomu, že jsem tento vůz jednoduše chtěl a jen shodou okolností je to FCEV. Budeme pokračovat ve vývoji zaměřeném právě na tyto emoce a doufám, že s novým Miraiem budeme kráčet v čele formování vodíkové společnosti.“
Uvedení na trh je naplánováno na počátek roku 2020, a to nejdříve v Japonsku, poté i v Severní Americe a Evropě.
Komentáře ke článku