Přidáte se k nám?
Nové Audi A4 vstupuje na český trh
Limitovaná edice prémiového vozu střední třídy od 845 790 Kč
Audi A4 B9 po tříletém působení na trhu prošlo důkladnou modernizací. Přichází se sportovnějším charakterem, částečně hybridním pohonem a bohatou nabídkou v oblasti konektivity. Auto je po modernizaci o pět milimetrů širší a o 22 milimetrů delší. Světlomety jsou standardně plně LED, za příplatek se dodávají LED Matrix, schopné vykrývat jiná vozidla.
V interiéru je na první pohled méně změn. Přístrojová deska má stejné horizontální členění jako dosud. Řidič má před sebou virtuální přístrojový panel (Audi virtual cockpit), který dostal vylepšenou grafiku. Zvětšil se TFT displej s vysokým rozlišením multimediálního systému na 10,1“, přičemž nově vystupuje do prostoru. Displej je dotykový, takže multifunkční ovladač MMI mezi předními sedadly už zmizel.
Zásadně se změnil způsob listování v menu. Přehledné a logicky uspořádané menu s rychlou odezvou připomíná telefon nebo tablet. Displej může mít i akustickou odezvu na dotyk. Některé funkce - například zadávání cíle do navigace - se dají ovládat přes touchpad, případně i hlasem. K dispozici je bohaté portfolio on-line služeb Audi connect a Audi connect plus.
Celkem šest přeplňovaných čtyřválců TFSI a TDI se zdvihovým objemem 2,0 l pokrývá rozsah výkonů od 100 kW (136 k) do 180 kW (245 k). Většina z nich je doplněna částečným hybridním pohonem (mild-hybrid, MHE).
Mild hybridní pohon s elektrickou sítí 48 V dostal zážehový motor 2,0 TFSI, dodávaný ve třech výkonových verzích: 35 TFSI/110 kW (150 k), 40 TFSI/140 kW (190 k) a 45 TFSI/180 kW (245 k). Mild hybrid se sítí 12 V se dodává i pro turbodiesel 2,0 TDI, který je dostupný ve variantách 30 TDI/100 kW (136 k) a 35 TDI/120 kW (163 k).
Vrcholné vznětové motory - dvoulitrový 40 TDI/140 kW (190 k) a třílitry V6 45 TDI/170 kW (231 k), respektive 50 TDI/210 kW - se dodávají bez částečného hybridu. Kombinují se se sedmistupňovou převodovkou S tronic, motor 35 TFSI i se šestirychlostní přímo řazenou. Pohon všech kol quattro s mezinápravovým diferenciálem Torsen patří k motoru 40 TDI, v případě 45 TFSI se používá systém quattro ultra.
Zákazníci mají na výběr sériové nastavení a sportovní podvozek. V nabídce jsou dva podvozky. Komfortní s adaptivními tlumiči má o 10 milimetrů nižší světlou výšku. Sportovní s adaptivními tlumiči i bez nich disponuje o 23 milimetrů nižší světlou výškou. Oba podvozky s adaptivními tlumiči jsou součástí systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select.
K dispozici jsou karosářské varianty sedan (cena od 884 900 Kč), kombi Avant (od 935 900 Kč) a crossover allroad quattro na bázi kombíku, který má o 35 milimetrů větší světlou výšku a dodává se jen s motorem 45 TFSI (cena od 1 271 900 Kč). Audi na své vozy poskytuje standardní čtyřletou záruku s omezením na 120 000 kilometrů.
V rámci uvedení na trh připravilo české zastoupení Audi speciální zvýhodnění First edition. Například Audi A4 limuzína 35 TDI s automatickou převodovkou, pakety Gravity a odkládacích prostor, smart phone interfacem a Audi sound systémem lze pořídit již za 845 790 Kč s DPH.
Nové Audi A4 bude nabízeno pro podnikatele v rámci značkového financování od 10 999 Kč měsíčně bez DPH. V ceně financování na 48 měsíců je pojištění a plánovaný servis při nájezdu 20 000 kilometrů ročně.
Už brzy nabídku doplní sportovní verze S4 jako sedan i Avant, vybavená novým vznětovým motorem V6 TDI/ 255 kW (347 k) s točivým momentem 700 N.m, MHE s hlavní elektrickou sítí 48 V a elektricky poháněným dmychadlem EAV v kombinaci s osmistupňovou převodovkou tiptronic s měničem momentu a pohonem všech kol quattro se sportovním diferenciálem.
Komentáře ke článku