Přidáte se k nám?
Nové Mitsubishi ASX pouze s jedním motorem
Pod kapotou má atmosférický dvoulitr
Automobilka Mitsubishi představila nové ASX, ale je sporné zda lze mluvit o jiném autě, nebo spíše větším faceliftu. Zajímavé je, že zatím bude mít v nabídce pouze jeden motor se dvěma převodovkami. Zjistili jsme i to, jak to bude do budoucna s plug-in hybridní verzí. A dostane i pohon 4x4.
Mitsubishi ASX je na trhu již devět let a za tu dobu prošlo několika facelifty a změnami v technice. Tak je tomu i teď. Základ zůstává, ale design vozu je výrazně přepracovaný a auto dostalo i novou techniku. Rozhodně je to více než jen facelift, ale na úplně nový model si budeme muset ještě počkat. Toto je pouze výrazná modernizace původního modelu.
Zepředu na první pohled vypadá modernizované Mitsubishi ASX jako nové auto. Nová je celá přední část a vpředu i vzadu jsou standardně LED světla. Z boku i zezadu je ale vidět, že karoserie zůstala stejná. Jsou ovšem k dispozici nové odstíny barvy karoserie a změnil se i design kol. Interiér byl taktéž přepracovaný a dostal větší osmipalcový displej. Ten má i nové funkce konektivity v podobě systému SDA 2. generace.
Velké změny se odehrály i pod kapotou. Tam je nyní motor 2,0 SMART MIVEC o výkonu 150 koní a točivém momentu 195 Nm, který je atmosférický a s nepřímým vstřikem paliva, takže nepotřebuje filtr pevných částic. Označení MIVEC znamená proměnné časování ventilů a SMART říká, že má motor i plynule proměnný zdvih ventilů. To pomáhá k vyšší efektivitě motoru zvláště při jízdě s nižším zatížením.
Díky silnějšímu motoru stoupla maximální rychlost na 190 km/h (platí pro 5MT i CVT) oproti 183 km/h u předchozí šestnáctistovky. Zároveň se zvýšila povolená hmotnost bržděného přívěsu o 100 kg na 1300 kg a u nebržděného z 665 kg na 710-750 kg dle verze.
Lze vybírat ze dvou převodovek - pětistupňové manuální a CVT s možností řazení pádly pod volantem, kdy je k dispozici šest virtuálních převodových stupňů. Použití pouze pětistupňové převodovky u dvoulitru je překvapením, ale podle Mitsubishi to stačí, protože tento motor má efektivní otáčky, kde jsou nejvyšší točivý moment a nejnižší měrná spotřeba, poměrně vysoko.
Oproti předchozí verzi Mitsubishi ASX, která měla v nabídce benzinovou šestnáctistovku MIVEC a naftový motor 2,2 Di-D, tak současná verze přišla o diesel. Jelikož je ASX postavené na stejné platformě jako Outlander, zajímalo nás, zda i ASX dostane plug-in hybridní variantu. V této generaci to však nebude a verze PHEV pravděpodobně přijde v roce 2021, kdy po 11 letech konečně nastoupí druhá generace tohoto oblíbeného crossoveru. I pohonný systém Mitsubishi ASX doznal změn a to hlavně tím, že se vrátila možnost pohonu všech kol. Ten je ale spojen výhradně s automatickou převodovkou typu CVT. V případě manuální převodovky je k dispozici pouze pohon předních kol.
Vše tedy nasvědčuje tomu, že s tímto jediným motorem si první generace Mitsubishi ASX vystačí až do příchodu svého nástupce. Zájemci o plug-in hybrid budou zatím odkázáni pouze na větší Outlander, kvůli kterému ale musejí sáhnout hlouběji do kapsy. Zda se v dohledné době dočkáme i Eclipse Cross jako PHEV, zůstává otázkou.
Mitsubishi ASX se prodává ve třech výbavách – Inform, Invite a Intense. První zméněná je k dispozici pouze s manuální převodovkou a pohonem předních kol a začíná na ceně 415 000 Kč. Zbývající dvě výbavy pak lze mít v kombinaci se všemi třemi druhy pohonu, přičemž nejdražší je pohon všech kol s převodovkou CVT, který stojí 599 850 Kč.
Komentáře ke článku