Přidáte se k nám?
Kopecký vyhrál Barumku již poosmé
Na prvních devíti místech skončily vozy Škoda Fabia R5
Ani další pokus sesadit z trůnu krále Barum Czech Rally Zlín nevyšel. Jan Kopecký dnes na zlínském náměstí Míru oslavil již své osmé prvenství v nejvýznamnější tuzemské automobilové soutěži, zařazené do seriálu mistrovství Evropy. Tovární pilot mladoboleslavské Škodovky si tím současně zajistil sedmý titul šampiona České republiky.
Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem se drželi v čele od samého počátku a jejich náskok postupně vzrostl až na devadesát sekund. Za nimi ale zuřila neúprosná bitva o druhou příčku.
Posádka Kopecký - Dresler opět nenašla vyrovnaného soupeře
Kupodivu se do ní nezapojili největší favorité. Vedoucí muž průběžné klasifikace ME Alexej Lukjanjuk byl po obrovských potížích klasifikován až jako čtrnáctý, Nikolaj Grjazin odpadl v 11. rychlostní zkoušce.
O stříbro se tak poprali mladíci – Filip Mareš a Brit Chris Ingram, oba s vozem Škoda Fabia R5. Několikrát si vyměnili pořadí, nakonec byl náš reprezentant vpředu o pouhé tři desetiny vteřiny! Skvělý výkon podal také „sváteční“ soutěžák Tomáš Kostka (Škoda Fabia R5 Evo), který dojel čtvrtý a nechal za sebou fabie Němce Marijana Griebela i Rakušana Simona Wagnera.
Anatolij Lukjanjuk se vynikající pilot, Barumka mu ale příliš nesedí
Kategorii ERC2 vyhrál s převahou Ital Andrea Nucita (Abarth 124 Rally RGT), ERC3 pak Francouz Jean-Baptiste Franceschi (Ford Fiesta R2T19). Mezi juniory v ERC1 triumfoval Mareš, v ERC3 Franceschi.
O náročnosti rallye svědčí to, že ji nedokončilo 48 účastníků. Ze zvučných jmen si černého Petra vytáhli kromě Grjazina také Habaj, Herczig, Černý, Pech, Jakeš nebo Tlusťák. Obrovská smůla potkala Štajfa a Vlčka, kteří se vybourali na poslední vložce.
Výsledky: 1. Kopecký – Dresler (CZ, Škoda Fabia R5 evo), 2. Mareš – Hloušek (CZ, Škoda Fabia R5) +1:31,5, 3. Ingram – Whittock (GB, Škoda Fabia R5) +1:31,8, 4. Kostka – Kučera (CZ, Škoda Fabia R5 evo) +1:51,1, 5. Griebel – Winklhofer (D, Škoda Fabia R5) +2:49,7, 6. Wagner – Winter (A, Škoda Fabia R5 evo) +3:07,9, 7. Tarabus – Trunkát (CZ, Škoda Fabia R5) +3:15,4, 8. Pospíšilík – Hovorka (CZ, Škoda Fabia R5) +5:38,5, 9. Rujbr – Švec (CZ, Škoda Fabia R5) +5:50,0, 10. Bisaha – Těšínský (CZ, Hyundai i20 R5) +6:30,7.
Komentáře ke článku