Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

24 hodin na Nürburgringu

24 hodin na Nürburgringu

Páté vítězství pro Audi Sport a R8 LMS od roku 2009

Drama až do posledních sekund přinesl 47. ročník čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu. Po sérii penalizací několika vozů v závěru zvítězilo Audi R8 LMS s náskokem jednoho kola před loňským vítězným týmem Porsche. Pro stáj Ernsta Mosera Audi Sport Team Phoenix se sídlem na Nürburgringu to bylo již třetí vítězství s Audi po letech 2012 a 2014 a celkově pátý triumf ve dvacetileté historii týmu.

24 hodin Nurburgring

Tři závodní vozy Audi R8 LMS se po většinu závodu pohybovaly v první desítce. Vůz s posádkou Pierre Kaffer/Frank Stippler/Dries Vanthoor/Frédéric Vervisch se poprvé dostal do vedení až ve 142. kole, a to poté, co byla dlouho vedoucímu vozu Porsche udělena časová penalizace.

Šanci na vítězství měl také tým Audi Sport Team Land, který na Nürburgringu zvítězil v roce 2017. Avšak dvě hodiny před koncem závodu musela posádka Christopher Haase/Kelvin van der Linde/Christopher Mies/René Rast ze závodu odstoupit kvůli poškozené pneumatice.

Cílem projel jako první 21letý belgický jezdec Dries Vanthoor, pro něhož to bylo první vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu. Poprvé se z triumfu v tomto náročném závodě radovali také Pierre Kaffer, který v regionu Eifel vyrůstal, a Belgičan Frédéric Vervisch. Rodák z Kolína nad Rýnem Frank Stippler zvítězil na Nürburgringu již v roce 2012 s Audi.
Od roku 2009 si závodní vozy GT3 oddělení Audi Sport Customer Racing připsaly na své konto již 13 celkových vítězství ve čtyřiadvacetihodinových závodech po celém světě.

24 hodin Nurburgring

Výsledky:

1. Audi R8 LMS, Pierre Kaffer/Frank Stippler/Frédéric Vervisch/Dries Vanthoor, 157 kol, 2. Porsche 911 GT3 R, Earl Bamber/Michael Christensen/Kevin Estre/Laurens Vanthoor, 156 kol, 3. Mercedes-AMG GT3, Maxi Buhk/Hubert Haupt/Thomas Jäger/Luca Stolz, 156 kol, 4. Audi R8 LMS Markus Winkelhock/Christopher Haase/Marcel Fässler/René Rast, 156 kol, 5. Porsche 911 GT3 R, Otto Klohs/Lars Kern/Dennis Olsen/Matteo Cairoli, 155 kol, 6. BMW M6 GT3, Peter Dumbreck/Stef Dusseldorp/Alexandre Imperatori/Jens Klingmann, 155 kol.

Komentáře ke článku