Přidáte se k nám?
Škoda v Bratislavě vstoupila do éry elektromobility
Dvojitá premiéra nové řady vozů iV
V hokejové atmosféře před velkou bitvou mezi českými a německými hokejisty česká automobilka s německým majitelem otevřela novou kapitolu své historie.
Generální ředitel společnosti Škoda Auto Bernhard Maier nám vysvětlil, proč se mladoboleslavská automobilka připojuje k trendu posledních let až nyní: „Naší strategií není být za každou cenu první v každé oblasti, protože chceme nabízet automobily s příznivým poměrem ceny a užitných vlastností a k tomu přidávat spoustu praktických inovací podle našeho hesla Simply Clever. Proto s elektrickým pohonem přicházíme až nyní, protože až teď můžeme poskytnout skutečně dlouhý dojezd i krátké časy dobíjení. A to vše za příznivou cenu v době, kdy už se po celé Evropě buduje potřebná infrastruktura dobíjecích stanic. Do roku 2022 uvedeme více než deset modelů s elektrickým pohonem.“
Na elektřinu bude nyní jezdit i Superb
Prvním modelem značky Škoda s čistě elektrickým pohonem je Citigo e iV. Čtyřmetrové pětidveřové auto poháněné trakčním elektromotorem o výkonu 61 kW s točivým momentem 210 N.m je vybaveno akumulátorem s kapacitou 36,8 kWh, umístěným pod podlahou vozu a umožňujícím dojezd až 265 km (podle WLTP). Výroba začne v Bratislavě ještě před koncem letošního roku.
„Uvedením prvních modelů řady iV přicházíme nejen s novými vozy, ale vstupujeme do zcela odlišné éry v dlouhé historii naší společnosti. Označení iV navíc neznamená jen elektrický pohon, ale mnohem víc - být stále připojen přes mobilní telefon i možnost domácího nabíjení prostřednictvím wallboxu. K tomu přidáváme speciální kartu Škoda eCharge Card, umožňující dobíjení po celé Evropě, a aplikaci myŠkoda se všemi službami spojenými s mobilitou. Uvádíme první dva modely řady iV, ale mohu vás ujistit, že to je teprve začátek,“ zdůraznil Bernhard Maier.
Citigo e iV je prvním čistokrevným elektromobilem ve výrobním programu Škody Auto
První model s plug-in hybridním pohonem Superb iV umožní dojezd na čistě elektrický pohon 52 kilometrů díky Li-Ion akumulátoru s kapacitou 13 kWh. Systém pohonu kombinuje zážehový motor 1,4 TSI/115 kW s elektrickým o výkonu 85 KW. Poskytuje největší systémový výkon 160 kW (218 k). Prodej vozu Superb iV začne počátkem roku 2020. Cena by neměla výrazněji převyšovat ekvivalentní verze s turbodieselem.
Interiér nového Superbu v provedení Laurin a Klement
Modelová řada Superb navíc prošla výraznou modernizací. „Není jednoduché vylepšit tak úspěšný a kvalitní produkt, jakým je Superb. Přesto přicházíme s mnoha inovacemi, například světlomety Full LED Matrix nebo prediktivním tempomatem ACC. Přitom si Superb uchovává všechny své dosavadní přednosti,“ uvedl v Bratislavě člen představenstva Škoda Auto odpovědný za technický vývoj Christian Strube.
Komentáře ke článku