Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

České ceny pro Focus ST

České ceny pro Focus ST

Vůz z dílny Ford Performance už lze objednávat

Nejvýkonnější verze čtvrté generace modelové řady Focus se zanedlouho objeví na českých silnicích. Nový Focus ST z dílny Ford Performance si zájemci již mohou objednat u autorizovaných partnerů Fordu.

Ford Focus ST

Zákazníci mají možnost volby mezi zážehovým motorem 2,3 EcoBoost/206 kW (280 k) za 779 900 Kč a vznětovým 2,0 EcoBlue/140 kW (190 k) za 751 900 Kč, přičemž součástí ceny vždy zůstává i pětiletá záruka. Nový Focus ST se bude opět nabízet jako pětidveřový hatchback a prostorné kombi.

Nová platforma C2 byla pro tento model vylepšena o specifický podvozek, brzdy i hnací ústrojí. Do Focusu ST poprvé přicházejí přepínatelné jízdní režimy. Volba režimu ovlivňuje funkci mnoha systémů vozu včetně elektronického posilovače brzd a elektromechanického řízení.

Pětidveřové provedení s motorem EcoBoost je standardně vybaveno elektronicky řízeným podvozkem s detekcí výmolů. Kombi mají odlišně umístěné tlumiče pérování, aby si zachovaly ovladatelnost i při plném zatížení. Tuhost pružin je stejná jako u standardního Focusu. Tlumiče pérování jsou však tužší o 20 % vpředu a o 13 % vzadu v kombinaci se snížením světlé výšky o 10 milimetrů.

Focus ST s motorem EcoBoost a pětidveřovou karoserií může být vybaven adaptivními tlumiči pérování (CCD). Charakteristika tlumení se plynule proměňuje na základě údajů senzorů na podvozku, karoserii, řízení a brzdové soustavě. Řídicí elektronika vyhodnocuje tyto vstupy každé dvě milisekundy. Jako první model značky Ford s pohonem předních kol disponuje tento automobil elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem eLSD.

Ford Focus ST

Nová generace celohliníkového motoru 2,3 EcoBoost/206 kW (280 k) je nejvýkonnější pohonnou jednotkou v historii Focusu ST. Je přeplňovaná turbodmychadlem twin-scroll s nízkou setrvačností. Oddělené kanály minimalizují interference mezi jednotlivými proudy výfukových plynů, čímž umožňují lépe zužitkovat jejich energii. Elektronicky ovládaný obtokový ventil turbodmychadla umožňuje přesnější regulaci plnicího přetlaku. K účinnějšímu plnění a vyplachování motoru přispívají rovněž specifické sání, optimalizovaný mezichladič a výfukové potrubí se sníženým zpětným tlakem.

Motor těží z inovativní technologie ALS (anti-lag system), kterou Ford původně vyvinul pro GT a F-150 Raptor. ALS udržuje pootevřenou škrticí klapku, když řidič uvolní pedál plynu. Tím předchází obrácení směru proudění plynů v motoru a udržuje kolo turbodmychadla roztočené v pracovních otáčkách, takže při opětovné akceleraci se maximálního plnicího přetlaku dosahuje rychleji. Účinek systému se projeví pohotovější odezvou motoru v režimech Sport a Závodní trať.

Motor 2,0 EcoBlue/140 kW (190 k) představuje nejvýkonnější turbodiesel, jaký kdy Ford v modelu Focus nabízel. Je opatřen turbodmychadlem s proměnnou geometrií, ocelovými písty a integrovaným sacím traktem s vysoce leštěnými povrchy kanálů.
Šestirychlostní přímo řazená převodovka nabízí funkci dorovnání otáček při podřazování („meziplyn“). Namísto sériově dodávané osmistupňové samočinné převodovky běžného Focusu se zákazníci u verze ST mohou rozhodnout pro upravenou se sedmi rychlostními stupni, která bude k dispozici od listopadu 2019.

Dojem z jízdy i cestovní komfort zlepšují sportovní sedadla Recaro. Komunikační a zábavní systém Ford Sync 3 umožňuje ovládat audio, navigaci, klimatizaci a připojené chytré telefony jednoduchými hlasovými povely nebo prostřednictvím osmipalcové dotykové obrazovky.

První Ford Focus ST se na českých silnicích objeví koncem června tohoto roku ve dvou stupních výbavy ST a ST Plus. Vyrábět se bude v německém Saarlouis.

Ford Focus ST

Komentáře ke článku