Přidáte se k nám?
České ceny pro Focus ST
Vůz z dílny Ford Performance už lze objednávat
Nejvýkonnější verze čtvrté generace modelové řady Focus se zanedlouho objeví na českých silnicích. Nový Focus ST z dílny Ford Performance si zájemci již mohou objednat u autorizovaných partnerů Fordu.
Zákazníci mají možnost volby mezi zážehovým motorem 2,3 EcoBoost/206 kW (280 k) za 779 900 Kč a vznětovým 2,0 EcoBlue/140 kW (190 k) za 751 900 Kč, přičemž součástí ceny vždy zůstává i pětiletá záruka. Nový Focus ST se bude opět nabízet jako pětidveřový hatchback a prostorné kombi.
Nová platforma C2 byla pro tento model vylepšena o specifický podvozek, brzdy i hnací ústrojí. Do Focusu ST poprvé přicházejí přepínatelné jízdní režimy. Volba režimu ovlivňuje funkci mnoha systémů vozu včetně elektronického posilovače brzd a elektromechanického řízení.
Pětidveřové provedení s motorem EcoBoost je standardně vybaveno elektronicky řízeným podvozkem s detekcí výmolů. Kombi mají odlišně umístěné tlumiče pérování, aby si zachovaly ovladatelnost i při plném zatížení. Tuhost pružin je stejná jako u standardního Focusu. Tlumiče pérování jsou však tužší o 20 % vpředu a o 13 % vzadu v kombinaci se snížením světlé výšky o 10 milimetrů.
Focus ST s motorem EcoBoost a pětidveřovou karoserií může být vybaven adaptivními tlumiči pérování (CCD). Charakteristika tlumení se plynule proměňuje na základě údajů senzorů na podvozku, karoserii, řízení a brzdové soustavě. Řídicí elektronika vyhodnocuje tyto vstupy každé dvě milisekundy. Jako první model značky Ford s pohonem předních kol disponuje tento automobil elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem eLSD.
Nová generace celohliníkového motoru 2,3 EcoBoost/206 kW (280 k) je nejvýkonnější pohonnou jednotkou v historii Focusu ST. Je přeplňovaná turbodmychadlem twin-scroll s nízkou setrvačností. Oddělené kanály minimalizují interference mezi jednotlivými proudy výfukových plynů, čímž umožňují lépe zužitkovat jejich energii. Elektronicky ovládaný obtokový ventil turbodmychadla umožňuje přesnější regulaci plnicího přetlaku. K účinnějšímu plnění a vyplachování motoru přispívají rovněž specifické sání, optimalizovaný mezichladič a výfukové potrubí se sníženým zpětným tlakem.
Motor těží z inovativní technologie ALS (anti-lag system), kterou Ford původně vyvinul pro GT a F-150 Raptor. ALS udržuje pootevřenou škrticí klapku, když řidič uvolní pedál plynu. Tím předchází obrácení směru proudění plynů v motoru a udržuje kolo turbodmychadla roztočené v pracovních otáčkách, takže při opětovné akceleraci se maximálního plnicího přetlaku dosahuje rychleji. Účinek systému se projeví pohotovější odezvou motoru v režimech Sport a Závodní trať.
Motor 2,0 EcoBlue/140 kW (190 k) představuje nejvýkonnější turbodiesel, jaký kdy Ford v modelu Focus nabízel. Je opatřen turbodmychadlem s proměnnou geometrií, ocelovými písty a integrovaným sacím traktem s vysoce leštěnými povrchy kanálů.
Šestirychlostní přímo řazená převodovka nabízí funkci dorovnání otáček při podřazování („meziplyn“). Namísto sériově dodávané osmistupňové samočinné převodovky běžného Focusu se zákazníci u verze ST mohou rozhodnout pro upravenou se sedmi rychlostními stupni, která bude k dispozici od listopadu 2019.
Dojem z jízdy i cestovní komfort zlepšují sportovní sedadla Recaro. Komunikační a zábavní systém Ford Sync 3 umožňuje ovládat audio, navigaci, klimatizaci a připojené chytré telefony jednoduchými hlasovými povely nebo prostřednictvím osmipalcové dotykové obrazovky.
První Ford Focus ST se na českých silnicích objeví koncem června tohoto roku ve dvou stupních výbavy ST a ST Plus. Vyrábět se bude v německém Saarlouis.
Komentáře ke článku