Přidáte se k nám?
Modernizovaná Fabia R5 získala homologaci
Soutěžní speciál Škoda se zanedlouho objeví v rallye
Nový český soutěžní speciál úspěšně a hladce získal homologaci Mezinárodní automobilové federace FIA a je připraven pro účast v rallye.
Po nezbytných kilometrech absolvovaných v rámci testovacího programu na asfaltu, šotolině, sněhu a ledu se zanedlouho objeví ve svém prvním soutěžním nasazení.
Modernizovaná Fabia R5 přebírá hlavní designové rysy aktuálního provedení sériového modelu Fabia a současně disponuje mnoha významnými technickými vylepšeními. Budoucí zákazníci ocení optimalizaci, jež se dotkla hlavních komponent vozu. Přeplňovaný čtyřválec 1,6 l má ve srovnání se svým předchůdcem nejen větší výkon, ale současně i zlepšený průběh křivky točivého momentu. Motor je vybaven elektrickým čerpadlem chladicí kapaliny a novým účinnějším chladicím systémem. Obtokový ventil turbodmychadla je nyní ovládán elektricky. Olejové čerpadlo se zdokonalenou regulací tlaku oleje zajišťuje mazání motoru. Nová je též elektronika motoru s řídicí jednotkou Magneti Marelli, stejně jako displej uvnitř vozu.
Vyššímu výkonu motoru bylo přizpůsobeno zpřevodování převodovky, u níž byla současně prodloužena životnost. Řízení s přímějším převodem doplňuje podvozek s delšími drahami odpružení, poskytujícími více přilnavosti.
Součástí změn je zesílená karoserie s instalovaným ochranným rámem podle nejnovější specifikace FIA 2019.
Škoda už svým zákazníkům z celého světa dodala 270 vozů Škoda Fabia R5. Jen v roce 2018 jich bylo 80. V sezoně 2019 se Škoda Motorsport zúčastní vybraných soutěží v rámci mistrovství světa FIA World Rally Championship (WRC) se dvěma vozy. K vidění v nich budou i úřadující mistři světa kategorie WRC 2 Jan Kopecký a Pavel Dresler z České republiky, kteří se snaží obhájit i domácí titul. Mladá finská posádka ve složení Kalle Rovanperä a Jonne Halttunen se zúčastní mistrovství světa v nové kategorii WRC 2 Pro.
Šéf Škoda Motorsport Michal Hrabánek k tomu uvedl: „Modernizovaná Škoda Fabia R5 navazuje na úspěšné tažení značky ve třídě R5. Jsme potěšeni, že celý vývoj probíhal dle zamýšleného časového plánu a byl zakončen úspěšnou homologací. Homologace vozu proběhla na základě respektování nových bezpečnostních standardů FIA. Nyní se zaměříme na uvedení nového vozu na závodní tratě a současně na výrobu prvních exemplářů určených pro zákazníky.“
Komentáře ke článku