Přidáte se k nám?
Fordy Fiesta a Focus dostanou mild-hybridní pohon
Automobilka je už brzy představí s motorem EcoBoost ve verzích mHEV
Ford of Europe na akci Go Further, která se uskuteční 2. dubna v nizozemském Amsterdamu, představí důležité novinky z oblastí elektrifikace, užitkových vozů a SUV.
Ford v předstihu oznámil, že příští rok uvede na trh nové modely Fiesta EcoBoost Hybrid a Focus EcoBoost Hybrid se 48 V mild-hybridním pohonem. Přednosti elektrifikace se tím stanou dostupnějšími pro ještě širší okruh zákazníků.
Fiesta EcoBoost mHEV a Focus EcoBoost mHEV budou využívat mild-hybridní architekturu navrženou tak, aby snižovala spotřebu paliva a přitom nabízela výkon a dynamiku odpovídající charakteru značky Ford. Místo běžného alternátoru zde najdeme řemenem poháněný integrovaný spouštěč-generátor. Při brzdění a jízdě setrvačností se využívá kinetická energie, která jinak přichází nazmar, k dobíjení vzduchem chlazeného lithio-ionového akumulátoru, pracujícího s napětím 48 V.
Spouštěč-generátor zároveň účinkuje jako elektromotor. V případě potřeby pomáhá tříválci 1.0 EcoBoost při akceleraci. Výsledkem elektrické asistence je důraznější a pohotovější akcelerace, zejména z nízkých otáček. Spouštěč-generátor v tomto režimu vykrývá prodlevu turbodmychadla, což umožnilo osadit spalovací motor větším turbem. Elektromotor také napájí elektrické příslušenství vozu. Fiesta EcoBoost Hybrid předběžně vykazuje kombinovanou spotřeba paliva 4,9 l/100 km, Focus EcoBoost Hybrid od 4,7 l/100 km.
Již začátkem letošního roku představil Ford nové Mondeo Hybrid kombi jako full-hybridní alternativu ke vznětovým motorům. V průběhu letošního roku začne Ford nabízet úsporný mild-hybridní pohon také pro užitkové vozy Transit a Transit Custom, stejně jako pro velkoprostorové Tourneo Custom.
Komentáře ke článku