Přidáte se k nám?
Ford Mondeo už i jako hybridní kombi
Modernizace modelové řady střední třídy
Ford Mondeo se po modernizaci vzhledově moc nezměnil. Výjimkou je jen nová podoba mřížky chladiče, jejíž tvar a provedení se liší v závislosti na výbavovém stupni. Lehké vzhledové úpravy najdeme i na obou náraznících.
Obložení interiéru těží z kvalitnějších materiálů. Mondeo současně přináší nejnovější evoluci multimediálního systému Sync 3. Ve verzích s novou osmistupňovou automatickou převodovkou je místo klasického pákového voliče otočný ovladač, který umožnil přidat další USB port.
Novou osmistupňovou automatickou převodovku s měničem Ford vyvinul ve spolupráci s koncernem General Motors. Adaptivní tempomat díky ní obsahuje i funkci asistentu pro jízdu v dopravní zácpě - Mondeo se s ním nyní dokáže bez zásahu řidiče zastavit i rozjet. Převodovka je určena pro nový turbodiesel 2,0 EcoBlue se systémem SCR, dostupný ve třech výkonových verzích: 88 kW (120 k), 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k). Turbodiesel může být kombinován i s inteligentním pohonem všech kol, ovšem Ford zatím neupřesnil, zda bude nabízena kombinace nové automatické převodovky a 4x4 nebo jen s přímým řazením.
V nabídce zážehových motorů zůstává přeplňovaný čtyřválec 1,5 EcoBoost/121 kW (165 k).
Nejvýznamnější novinkou modernizovaného Fordu Mondeo je kombinace karoserie kombi s hybridním pohonem. Ten Ford dosud nabízel jen pro sedan, jenže o tento typ karoserie už Evropané nemají zájem.
Základem pohonné jednotky je nepřeplňovaný zážehový čtyřválec 2,0 l, schopný pracovat v Atkinsonově cyklu. Ten doplňují dva elektromotory. Jeden pracuje jako generátor elektrické energie při brzdění a tzv. plachtění s uvolněným pedálem plynu a druhý pomáhá zážehovému motoru při rozjíždění a akceleraci. Kombinovaný největší výkon systému je 138 kW (187 k) při 6000/min a nejvyšší točivý moment činí 174 N.m při 4000/min. Tyto parametry přenáší na přední kola planetová převodovka ECVT.
V čistě elektrickém režimu může Mondeo Hybrid jet rychlostí až 135 km/h, ale pak má dojezd jen pár set metrů. Lithio-iontové akumulátory s kapacitou 1,4 kWh jsou uloženy za zadními opěradly, takže se objem zavazadlového prostoru zmenšil na 403 l (až 1508 l po sklopení zadních sedadel). Mondeo Hybrid kombi v kombinovaném režimu spotřebuje 4,4 l benzinu na 100 km, ale objem palivové nádrže se zmenšil na 53 l místo standardních 62,5 l.
Cena verze Mondeo HEV kombi (946 900 Kč) je srovnatelná s nejbližší variantou se vznětovým motorem. Na hybridní Mondeo se poskytuje stejná záruka jako na ostatní varianty tohoto modelu, tedy pět let nebo 120 000 km.
Komentáře ke článku