Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Tajné prototypy Porsche

Tajné prototypy Porsche

Některé z nich byly veřejnosti dosud neznámé

Z temných komnat továrny Porsche dorazily tajné projekty automobilky, které svým způsobem pomáhaly formovat podobu dnešních moderních vozů. Na prototypech lze dokumentovat, jak vývojové centrum opatrně vyšlapalo cestičku až k modelům, které již dobře známe. Pět z těchto prototypů se nyní automobilka rozhodla zveřejnit a určitě je na co koukat. 

 

 

Prvním je lehký aerodynamický roadster 984. Pod kapotou má motor o výkonu 99 kW (133 koní). Lehký sportovní vůz váží pouhých 880 kilogramů. Jeho účelem bylo spojit dynamické jízdní vlastnosti s přívětivými náklady. Raději než na silný motor se tu tak vsadilo na lehkou váhu. 

Dřív jsme si nedokázali vybavit SUV kombinované s kupé a dnes už mezi námi běžně jezdí. Co ale SUV a kabriolet? Jistě, takovou karoserii nabízí například Range Rover Evoque Cabrio, ale Porsche takový nápad zrealizovalo potají dávno předtím. Prototyp vychází z Porsche Cayenne a má rolovací střechu typu Targa. Zadní část vozu byla dokonce vyvedena ve dvou verzích. 

Možná si vybavujete, že Porsche si pro letošní pařížský autosalon připravilo reinkarnaci slavné karoserie Speedster, kterou si obléklo současné Porsche 911. Nápad na tento slavný návrat přišel ale už v roce 1987, když automobilka připravila to samé s tehdejší generací. Porsche 911 3.2 Speedster mělo evokovat legendární model 550 Spyder, ve kterém jezdil například James Dean. 

Dalším dílem je vůz zvaný Panamericana. V Porsche ho zkonstruovali v roce 1989 jako dárek Ferrymu Porschemu, synovi zakladatele automobilky. Design byl hotový během několika měsíců. Střecha byla ručně odnímatelná a ukládala se do zavazadlového prostoru. Pod kapotou byl motor o výkonu 184 kW (246 koní). Podle automobilky je vůz schopen jezdit rychlostí až 210 km/h. 

Posledním vozem, nad kterým se nadzdvihla rouška tajemství, je prototyp šasi bývalého rekordmana na Nürburgringu, Porsche 918. Elektrifikovaný hypersport spatřil světlo světa v roce 2010 na ženevském autosalonu. Tento odstrojený prototyp zveřejnili v roce 2012 a od té doby zůstal oku veřejnosti až do dnešní doby skryt.

Komentáře ke článku