Přidáte se k nám?
Nové Audi SQ2
Sportovní crossover překvapuje dynamikou
V modelové hierarchii je nad písmenem S pouze akronym RS. S tím se ale u kompaktního SUV nejspíš nesetkáme, takže se právě představuje nejrychlejší verze Audi Q2, překvapivě dynamický crossover.
Již na první pohled je ostřejší nota znát. Auto je o 20 milimetrů nižší a zlepšil se i koeficient odporu, který dosahuje hodnot sportovních vozů. Větší jsou průduchy pro přívod vzduchu a příčky na přední masce nejsou uspořádané horizontálně, nýbrž vertikálně. V zadní části se kromě difuzoru mnoho změn neudálo. Audi SQ2 bude již v základní výbavě s předními i zadními LED světlomety.
Interiér samozřejmě nabízí to nejlepší ze světa Audi. Sportovní sedadla, multifunkční volant a automatická klimatizace jsou součástí sériové výbavy. Sportovní volant bude na přání i s pádly pod volantem pro sportovní řazení. SQ2 bude mít v nabídce i digitální přístrojový štít Audi virtual cockpit s úhlopříčkou 12,3 palce. Středový displej se systémem MMI Navigation plus má úhlopříčku 8,3 palce. Modul pro přenos dat podporuje při vložené vlastní kartě SIM rychlý standard mobilní telefonní sítě LTE a zahrnuje hotspot WLAN pro přenosná zařízení cestujících.
Srdcem každého Audi označeného písmenem S je motor. Tam, kde byste čekali hřmotný osmiválec nebo přinejmenším šestiválec, je čtyřválcový agregát TFSI o objemu 2,0 litru. Díky přeplňování ale dosahuje impozantního výkonu 221 kW (300 k). Točivý moment 400 Nm se přenáší na všechna čtyři kola pomocí dvouspojkové automatické převodovky S tronic. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 4,8 sekundy a maximální rychlost je již klasicky omezena na 250 km/h. V podstatě jde o Golf R, který má téměř shodné parametry.
SQ2 jde ale ještě o kousek dál. Čtyřválcový motor je inovovaný a disponuje modernější technologií. Na straně výfuku se mění zdvih ventilů systému AVS (Audi valvelift system) v závislosti na provozních podmínkách ve dvou stupních. Tím se minimalizují ztráty při výměně plynů ve spalovacích prostorech a zejména v oblasti nízkých otáček se optimalizuje přívod výfukových plynů do turbodmychadla. Výsledkem jsou pohotové reakce a ještě vyšší točivý moment. Kombinovaná spotřeba se přitom stále pohybuje na velmi únosné míře sedmi litrů na 100 kilometrů.
Audi SQ2 dorazí na český trh v prvním čtvrtletí 2019. Cena zatím nebyla stanovena, očekáváme ji ale lehce nad milion korun za základní model.
Základní údaje - Audi SQ2
Karoserie: | Crossover |
Počet míst: | 5 |
Předchůdce: | --- |
Příbuzné modely: | Audi Q2 |
Hlavní konkurenti: | BMW X2 M35i |
Platforma: | MQB |
Pohon: | 4x4 |
Motor: | Zážehový – TFSI 2.0/ 224 kW (300 k) |
Umístění motoru: | Motor vpředu podélně |
Převodovka: | sedmistupňová automatická |
Maximální rychlost: | 250 km/h |
Zrychlení 0-100 km: | 4,8 s |
Spotřeba paliva podle VLTP: | 7,2 l/100 km |
Délka: | 4210 mm |
Výška: | 1488 mm |
Rozvor náprav: | 2594 mm |
Průměr otáčení: | --- |
Provozní hmotnost: | --- |
Užitečné zatížení: | --- |
Objem zavazadlového prostoru: | 355 l |
Místo výroby: | Ingolstadt (Německo) |
Záruka: | zatím nezveřejněna |
Cena základní verze: | zatím nezveřejněna |
Komentáře ke článku