Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Na rychlost zvuku nejsou peníze

Na rychlost zvuku nejsou peníze

Projekt Bloodhound SSC oficiálně skončil

Projekt Bloodhound SSC, jehož cílem bylo překonat světový rychlostní rekord a navíc i hranici 1000 mph (1609 km/h), skončil poté, co jeho správci nedokázali zajistit finance nutné pro jeho udržení při životě.

Blodhound SSC

Projekt se vzhledem k problémům s financováním dostal před měsícem do nucené správy. Správci se poté pokusili najít dodatečné finanční prostředky ve výši 25 milionů liber, aby práce na projektu mohly pokračovat.

Navzdory ohromné veřejné podpoře a angažovanosti mnoha potenciálních a důvěryhodných investorů nebylo možné zajistit zájemce o koupi. Budeme nyní spolupracovat s klíčovými zainteresovanými subjekty, abychom navrátili zařízení třetím stranám a poté prodali zbývající aktiva společnosti a v maximální míře uspokojili pohledávky věřitelů,“ uvedl nucený správce projektu Andrew Sheridan.

Po několika odkladech tým plánoval na konec roku 2019 odjezd s vozidlem Bloodhound SSC do Jižní Afriky kvůli vysokorychlostnímu testování na ploše vyschlého jezera Hakseen Pan, kde již byla připravena dráha pro rekordní pokus.

Stávající absolutní rychlostní rekord byl vytvořen v roce 1997 poté, co vozidlo Thrust SSC řízené pilotem RAF Andym Greenem překonalo rychlost zvuku a dosáhlo1227,985 km/h. Green měl při o pokusu o nový rekord řídit také Bloodhound SSC.
K dosažení rychlosti 1000 mph (1609 km/h) byl v Bloodhoundu SSC použit hybridní pohon, kombinující proudový motor EJ200 ze stíhačky Eurofighter Typhoon s raketovým pohonem vlastní konstrukce. Vozidlo se testovalo pouze v rychlosti 320 km/h. Na pokračování testovacího programu se už nepodařilo zajistit potřebné prostředky.

Projekt vznikl jako soukromá iniciativa. Byl financován z darů, pomocí mnoha sponzorů a technickými partnery, kteří se podíleli na vývoji jednotlivých komponent (vč. automobilek Jaguar a Geely). Jenže nakonec se nepodařilo zajistit potřebnou hotovost, která by umožnila testování a provoz vozidla Bloodhound SSC. Pozoruhodné na projektu bylo jeho spojení se školami po celém světě. Žáci díky projektu Bloodhound mohli detailně sledovat vývoj vozidla, nejrůznější technická řešení a měli být on line i při testovacích jízdách a rekordních pokusech. Do sledování projektu se jen ve Velké Británii zapojilo přes 100 000 žáků a studentů.

Blodhound SSC

Komentáře ke článku