Přidáte se k nám?
Modernizované Audi R8
Z okruhu rovnou na silnice
Zatímco se stále hovoří o nástupci oblíbeného supersportu z Ingolstadtu s čistě elektrickým pohonem, vypustilo Audi do světa modernizovanou verzi současného modelu.
Představení přišlo po uvedení závodního vozu R8 LMS GT3. Na první pohled zaujme agresivnějším designem, má nižší a širší přední masku, nižší přední spojler a také nízké štěrbiny v předním víku, jako odkaz na slavný model Audi Quattro. Nový je i kryt motoru, který může být z plastu, nebo na přání z karbonu. Vůz lze navíc „ozdobit“ ještě třemi exteriérovými pakety, které tu a tam přidají nějakou designovou drobnost, například kruhy a další loga namalované na karoserii lesklou černou barvou. Pakety jsou však závislé na zvoleném motoru.
Protože právě pod kapotou jsou ty nejlepší změny. Stále je tu atmosférická V10 a k dispozici její dvě výkonové verze. Agregát je téměř shodný s tím ze závodní verze R8 LMS GT3. Mazací soustava se suchou klikovou skříní má svůj vlastní chladič motorového oleje. To umožňuje extrémně nízké uložení motoru a samozřejmě i přispívá ke snížení těžiště. Při prudké akceleraci dokáže Audi R8 vyvolat přetížení 1,5 g. Obě výkonové verze motoru jsou vybaveny filtry pevných částic.
„R8 zaujímá pro Audi v každém ohledu výjimečné postavení,“ říká Michael-Julius Renz, jednatel společnosti Audi Sport GmbH. „Nyní je ještě výkonnější a rychlejší.“ Oliver Hoffmann, technický ředitel společnosti Audi Sport GmbH, k tomu dodává: „Motoristický sport máme ve své DNA. S 50 procenty shodných dílů se závodním vozem R8 LMS GT3 a dokonce s 60 procenty v porovnání s verzí R8 LMS GT4 nemá žádný jiný automobil tak blízko k motoristickému sportu jako R8.“
Zlepšení pod kapotou by mělo samozřejmě znamenat i totéž v oblasti podvozku. Ten je nyní modifikovaný a ještě stabilnější. Citlivější by mělo být hlavně řízení, posilovač má přepracovanou charakteristiku a slibuje lepší komunikaci s vozovkou. Elektromechanický posilovač je standard, dynamické řízení je za příplatek. Přepracovaná charakteristika je však u obou. Jízdní režimy Audi drive select s módem Performance jsou doplněny o tři doplňkové jízdní programy dry, wet a snow, které vůz uzpůsobují stavu vozovky.
Vůz má již v základu devatenáctipalcová kola, je však možné připlatit si „dvacítky“ se sportovními pneumatikami, které vůz k silnici ještě víc přilepí. Pro zastavení slouží ocelové brzdové kotouče, příplatková výbava však zahrnuje i keramické. Uhlíková vlákna lze přikoupit i na přední nápravu, kde zastanou funkci příčného zkrutného stabilizátoru. Jen jeden takový díl sníží celkovou váhu vozu o dva kilogramy.
Audi R8 je nyní ještě lepší, než bývala. Uvidíme, jak si povede na silnici. Prodej vozu bude zahájen na začátku roku 2019.
Komentáře ke článku