Přidáte se k nám?
Škoda prodala od začátku roku bezmála milion vozů
Octavia vede, Karoq na vzestupu
Mladoboleslavská automobilka se po nedávno představených modelech a chystaných novinkách může začít těšit z rekordních prodejů. Od ledna 2018 do září 2018 prodala po celém světě 939 100 vozů. To je o 7,8 % více, než tomu bylo v loňském roce. Slavit je však možná předčasné. Během září evropské trhy zaznamenaly pokles dodávek. Na vině je příprava na zavedení nového testovacího cyklu norem WLTP. Všechny nové vozy musejí totiž mít od 1. září typové schválení dle nových předpisů. Kvůli tomu dodala Škoda o více jak 18 tisíc vozů méně a u některých modelů nelze objednat určité kombinace motorů a převodovek.
„Během prvních tří čtvrtletí letošního roku se nám podařilo dodat zákazníkům celosvětově téměř 940 000 vozů a výrazně tak překonat loňský výsledek. Na počátku října jsme na autosalonu v Paříži představili nové atraktivní varianty našich SUV - modely Kodiaq RS, Karoq Scout a Karoq Sportline. Důsledně tak pokračujeme v naší SUV ofenzívě,“ říká Alain Favei, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu.
Zářijový pokles se týká i Střední Evropy, konkrétně o 6,3 %. I tak ale nám a našim sousedům dodala automobilka 15 300 vozů a z toho 6800 pro Českou republiku. Větší zájem mají jen Poláci. Tam si Škodovka v letošním září polepšila o 6,6 %. Celosvětově vede samozřejmě Octavia s bezmála 300 000 dodanými kusy. Na druhém místě je Fabia (148 400) těsně následovaná Rapidem (145 900). Co se týče segmentu SUV, zdá se, že se automobilka trefila do černého. Poptávka po modelu Kodiaq vzrostla meziročně o 78,6 %. A zájem o mladší a menší novinku Kodiaq stále roste.
Komentáře ke článku