Přidáte se k nám?
Suzuki Vitara 2019
Modernizace kompaktního SUV
Modelová řada Vitara se poprvé představila v roce 1988. Současná, v pořadí již čtvrtá, generace přišla v roce 2015. V současné převaze městských SUV v tomto segmentu je Vitara unikátní použitím vyspělého systému pohonu všech kol Suzuki AllGrip Select, takže umožňuje jak dynamickou jízdu na silnicích, tak i na všech druzích nezpevněného povrchu.
Na českém trhu je nejžádanějším modelem značky a od většiny vozů v tomto segmentu se odlišuje dvoutřetinovým podílem prodeje verzí s pohonem 4x4. Nyní dostala atraktivnější vnější design a lepší vzhled interiéru, bohatší nabídku bezpečnostních a asistenčních systémů, nově zahrnující rozpoznání dopravních značek, sledování mrtvých úhlů a pohybu za vozem, stejně jako přepracované nouzové brzdění DSBS s radarem, kamerou a laserovým senzorem.
Přední části dominuje nová pětidílná chromovaná maska jako na konceptu iV4. Radarový senzor se přemístil pod registrační značku. Zadní sdružené svítilny jsou nově vybaveny technologií LED.
Uvnitř přináší modernizovaná Vitara výraznější vzhled kruhových ukazatelů, mezi nimiž se nově objevuje barevný 4,2“ LCD informační displej, který vedle údajů z palubního počítače zobrazuje data o režimu systému AllGrip. Změnily se i obkladové materiály a dekory.
Vůz nabízí výhradně přeplňované zážehové motory s přímým vstřikováním - tříválec 1,0 BoosterJet/82 kW a čtyřválec 1,4 BoosterJet/103 kW. Možné jsou kombinace motoru 1,0 BoosterJet s pětirychlostní přímo řazenou převodovkou, zatímco pro 1,4 BoosterJet je přímo řazená převodovka šestirychlostní. Pro oba motory je k dispozici i šestistupňová automatická převodovka s hydrodynamickým měničem. Pohon všech kol All Grip se nabízí pro menší motor s přímo řazenou převodovkou a pro větší s automatem, což je v tomto segmentu ojedinělá záležitost.
Suzuki patří mezi nejúspornější automobily 4x4 na trhu. Inteligentní pohon 4x4 AllGrip Select umožňuje volit ze čtyř jízdních režimů:
- Auto pro nízkou spotřebu ve spojení s maximální úrovní pasivní bezpečnosti
- Sport, který zostřuje reakce na sešlápnutí plynového pedálu a více využívá pohon zadních kol pro maximální trakci při průjezdu zatáček - tuto funkci nenabízí žádný z konkurenčních modelů
- Snow je určen pro jízdu po zasněženém, nezpevněném a všeobecně kluzkém povrchu, elektronika optimalizuje rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní kola a upravuje reakce systému ESP
- Lock rozděluje točivý moment motoru rovnoměrně mezi přední a zadní kola, za účelem dosažení maximální trakce systém přibrzďuje protáčející se kola a přenáší točivý moment na ta, která jsou schopná záběru.
Vitara je dlouhá 4175 mm s rozvorem 2500 mm. Objem zavazadlového prostoru je 375 l až 1120 l.
Cenová nabídka začíná na 456 900 Kč za verzi Premium 1,4 BoosterJet 6MT s pohonem předních kol, resp. 521 900 Kč za stejnou kombinaci, ale s pohonem všech kol AllGrip. Ceny variant s motorem 1,0 BoosterJet zatím nebyly stanoveny (budou do konce října).
Komentáře ke článku