Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Ford GT Heritage Edition

Ford GT Heritage Edition

Připomínka vítězství v legendárních barvách

Závod 24 hodin v Le Mans byl v roce 1968 v mnoha ohledech mimořádný. Jako reakce na rostoucí rychlost sportovních prototypů došlo k radikální změně předpisů, čímž byly vyřazeny ze hry sedmilitrové vozy Ford Mk.II a Mk.IV, které vyhrály předchozí dva ročníky. Proti novým evropským prototypům s třílitrovými motory tak Ford mohl nasadit je sportovní GT40, vyrobené už v roce 1965.

Ford GT Heritage Edition

Vzhledem ke studentským bouřím a stávkám po celé Francii se v roce 1968 v Le Mans nejelo výjimečně v polovině června, ale až koncem září. Tým Johna Wyera pro Le Mans GT40 výrazně zmodernizoval a v oranžovomodrém zabarvení společnosti Gulf Oil získal pro Ford třetí vítězství v řadě. O rok později tentýž vůz (číslo podvozku 1075) po nejtěsnějším souboji v historii toto prvenství zopakoval. Jedinou změnou bylo startovní číslo: 9 v roce 1968 a 6 v roce 1969.

Nyní Ford tento půl století starý úspěch připomíná speciální sérií Fordu GT v exkluzivním identickém zabarvení a s možností jako nadstandard přidat na vůz startovní číslo 9 nebo 6. Také interiér je zabarven v historickém stylu, ovšem leštěné páčky řazení pod volantem a ozdobné prvky z uhlíkového kompozitu v historickém GT40 samozřejmě nebyly.

Ford GT Heritage Edition

 

Komentáře ke článku