Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

BMW řady 3 Sedan

BMW řady 3 Sedan

Sedmá generace se testovala na Severní smyčce okruhu Nürburgring

Nová generace BMW řady 3 Sedan prochází finální etapou vývoje před zahájením sériové výroby. Ověřování v oblasti jízdní dynamiky a ladění pohonu a podvozku probíhá na Severní smyčce okruhu Nürburgring. Pro zamaskované prototypy byl připraven rozsáhlý testovací program, umožňující dosáhnout rozsáhlá zdokonalení v oblasti zavěšení kol, řízení, tlumení, odpružení a brzd, stejně jako optimalizovat jízdní komfort a dynamické vlastnosti vozu.

BMW 3 test Nring

Základní koncept čtyřdveřového sedanu ukazuje zaměření na ještě sportovnější styl. Těžiště je o 10 mm níž než u předchozího modelu, rozložení hmotnosti mezi nápravy je ve vyváženém poměru 50:50 a celková hmotnost je až o 55 kg nižší. Zesíleny byly nosná struktura karoserie a uchycení náprav.

Obratnost vozu a přesnost řízení těží z výrazně rozšířeného rozchodu kol, zatímco větší odklon kol nabízí další potenciál pro maximální hodnoty příčného zrychlení.

Jedním z hlavních nabízených motorů je kompletně přepracovaný zážehový čtyřválec, nejvýkonnější čtyřválcový motor, jaký kdy byl použit v sériovém BMW.

BMW 3 test Nring

Kinematika a elastokinematika obou náprav byly naladěny pro sportovní jízdní vlastnosti. Klíčovým prvkem v oblasti vývoje podvozku je inovativní systém tlumení s u BMW poprvé použitými tlumiči s progresivní charakteristikou, závislou na míře jejich stlačení. Tím lze precizně potlačovat vibrace od pohlcování nerovností silnice a během dynamického zatáčení. Tyto tlumiče jsou standardním prvkem podvozku nového BMW řady 3 Sedan. Ve specifické podobě jsou také součástí M sportovního podvozku, který je o 10 mm nižší a je vybaven osmnáctipalcovými koly z lehké slitiny. Aby bylo možné ještě více posílit dynamické vlastnosti, je podvozek nabízen výhradně v kombinaci s variabilním sportovním řízením.

Elektronické řízení svornosti zadního diferenciálu je propojeno se stabilizačním systémem DSC (Dynamic Stability Control). V zatáčkách srovnává rychlost otáčení vnitřního a vnějšího kola zadní nápravy. V závislosti na jízdní situaci je schopno předvídavě ovlivňovat jak nedotáčivost, tak přetáčivost, a to bez nutnosti zásahu brzd. Aktivní závěr diferenciálu cíleně rozděluje točivý moment mezi kola zadní nápravy. Zabraňuje tak prokluzu kola s menší přilnavostí.

BMW 3 test Nring

Komentáře ke článku