Přidáte se k nám?
BMW řady 3 Sedan
Sedmá generace se testovala na Severní smyčce okruhu Nürburgring
Nová generace BMW řady 3 Sedan prochází finální etapou vývoje před zahájením sériové výroby. Ověřování v oblasti jízdní dynamiky a ladění pohonu a podvozku probíhá na Severní smyčce okruhu Nürburgring. Pro zamaskované prototypy byl připraven rozsáhlý testovací program, umožňující dosáhnout rozsáhlá zdokonalení v oblasti zavěšení kol, řízení, tlumení, odpružení a brzd, stejně jako optimalizovat jízdní komfort a dynamické vlastnosti vozu.
Základní koncept čtyřdveřového sedanu ukazuje zaměření na ještě sportovnější styl. Těžiště je o 10 mm níž než u předchozího modelu, rozložení hmotnosti mezi nápravy je ve vyváženém poměru 50:50 a celková hmotnost je až o 55 kg nižší. Zesíleny byly nosná struktura karoserie a uchycení náprav.
Obratnost vozu a přesnost řízení těží z výrazně rozšířeného rozchodu kol, zatímco větší odklon kol nabízí další potenciál pro maximální hodnoty příčného zrychlení.
Jedním z hlavních nabízených motorů je kompletně přepracovaný zážehový čtyřválec, nejvýkonnější čtyřválcový motor, jaký kdy byl použit v sériovém BMW.
Kinematika a elastokinematika obou náprav byly naladěny pro sportovní jízdní vlastnosti. Klíčovým prvkem v oblasti vývoje podvozku je inovativní systém tlumení s u BMW poprvé použitými tlumiči s progresivní charakteristikou, závislou na míře jejich stlačení. Tím lze precizně potlačovat vibrace od pohlcování nerovností silnice a během dynamického zatáčení. Tyto tlumiče jsou standardním prvkem podvozku nového BMW řady 3 Sedan. Ve specifické podobě jsou také součástí M sportovního podvozku, který je o 10 mm nižší a je vybaven osmnáctipalcovými koly z lehké slitiny. Aby bylo možné ještě více posílit dynamické vlastnosti, je podvozek nabízen výhradně v kombinaci s variabilním sportovním řízením.
Elektronické řízení svornosti zadního diferenciálu je propojeno se stabilizačním systémem DSC (Dynamic Stability Control). V zatáčkách srovnává rychlost otáčení vnitřního a vnějšího kola zadní nápravy. V závislosti na jízdní situaci je schopno předvídavě ovlivňovat jak nedotáčivost, tak přetáčivost, a to bez nutnosti zásahu brzd. Aktivní závěr diferenciálu cíleně rozděluje točivý moment mezi kola zadní nápravy. Zabraňuje tak prokluzu kola s menší přilnavostí.
Komentáře ke článku