Přidáte se k nám?
Rallye Sportům od Fordu je padesát
První modely byly jen ve dvou barvách
Před padesáti lety spatřil světlo světa premiérový model Fordu s označením RS. Zkratka znamená Rallye Sport a je určena vozům, primárně vyhledávaným milovníky dynamické jízdy. V ostré verzi slavily četné úspěchy ve světových automobilových soutěžích.
Prvním představitelem této řady se stalo souhvězdí 15M RS, 17M RS a 20M RS. V interiéru zvědavci nalezli na svou dobu atraktivní přístrojovou desku s otáčkoměrem a velkým tachometrem, krátkou řadicí páku s dřevěnou hlavicí a kůží potažený malý volant (u 17M a 20M zhotovený z imitace dřeva).
O dostatek „páry pod kapotou“ se staraly tři modifikace zážehového motoru. Základní verzi představoval sedmnáctistovkový čtyřválec, dávající 70 koní. Umožňoval zrychlení z nuly na stovku za 14,5 sekundy a maximální rychlost 155 km/h. Pro sedmnáctku existovala alternativa v podobě šestiválcového dvoulitrového agregátu. Ten skýtal 90 koní, na 100 km/h vůz zrychlil za 14,2 sekundy a uháněl až stošedesátkou.
Vrcholným produktem se stala jednotka o objemu 2300 cm3, určená pro provedení 20M RS. Disponovala 120 koni, zrychlením z nuly na 100 km/h za 11,4 sekundy a největší rychlostí 170 km/h.
Zajímavostí bylo, že tyto „eresy“ se prodávaly jen ve dvou barvách karoserie: červené a stříbrné metalíze.
Komentáře ke článku