Přidáte se k nám?
Důležitá role Škoda Auto v Indii
V projektu India 2.0 má posílit pozice koncernu
Cílem projektu India 2.0 je dlouhodobé posílení pozice koncernu Volkswagen na tomto významném trhu s potenciálem velkého růstu.
„Koncern Volkswagen nás pověřil tímto zodpovědným úkolem a ještě více tak zdůraznil svou důvěru v kompetence týmu Škoda Auto,“ uvedl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier. Zhruba před rokem a půl byla Škoda Auto pověřena vypracováním plánu na dlouhodobě úspěšnou modelovou ofenzívu značek Škoda a Volkswagen v objemových segmentech na indickém trhu.
Všechny v budoucnu lokálně v Indii vyvíjené a vyráběné modely budou vycházet z platformy MQB (Modulare Querbaukasten, modulární stavebnice pro vozy s motorem uloženým napříč) koncernu Volkswagen. MQB plní i přísnější regulatorní požadavky, které budou v Indii platit od roku 2020. Zásadní výhodou využití platformy MQB je, že standardizace dílů, jejich rozměrů a výrobních procesů snižuje náklady a zkracuje dobu výroby. Navíc MQB zvyšuje flexibilitu při vývoji nových vozidel.
Škoda Auto přebírá v rámci projektu India 2.0 i celkovou odpovědnost za subkompaktní platformu MQB A0, nejprve se zaměřením na Indii (MQB-A0-IN). Těžiště vývoje nových modelů bude především přímo v zemi. Vedoucím projektu bude výkonný ředitel Skoda Auto India Private Ltd. Gurpratap Boparai.
V čele projektu bude stát Gurpratap Boparai
„Jsme přesvědčeni, že jsme společně se značkou Volkswagen po roce a půl roku intenzivní práce nalezli vhodný postup, abychom na indický trh uvedli ty správné vozy ve správný čas. První model na nové platformě MQB-A0-IN představíme již v roce 2020. Jsem přesvědčen o tom, že náš projekt India 2.0 bude úspěšný,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.
Značka Škoda je na indickém subkontinentu aktivní od roku 2001. V loňském roce bylo zákazníkům v Indii dodáno celkem 17 100 vozů Škoda (+ 31,4%, v roce 2016 to bylo 13 000 kusů). V současné době nabízí Skoda Auto India Private Ltd. čtyři modelové řady: Rapid, Octavia, Superb a Kodiaq, který byl na trh uveden v říjnu roku 2017. Rapid se vyrábí v továrně v Puně, zatímco modely Octavia, Superb a Kodiaq vznikají v Aurangábádu, kde také sídlí ústředí společnosti.
Komentáře ke článku